تحصیل 22 هزار طلبه از 50 کشور در جامعةالزهراء(س)/ کمبود بودجه داریم
کد خبر: 3921256
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
حجت‌الاسلام مدنی بیان کرد:

تحصیل 22 هزار طلبه از 50 کشور در جامعةالزهراء(س)/ کمبود بودجه داریم

مدیر جامعةالزهراء(س) تأکید کرد: 22 هزار طلبه از 50 کشور در الزهراء تحصیل می‌کنند و این در شرایطی است که با کمبود بودجه شدید مواجه هستیم.

، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعةالزهراء(س)به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعةالزهراء(س)، 16 شهریورماه، در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه خواهران و جامعة الزهراء(س) که در سالن همایشات مرکز مدیریت حوزه خواهران برگزار شد، با تسلیت محرم، گفت: خطبه‌های حضرت سجاد(ع) و زینب و بیانات دیگر اعضای کاروان کربلا پرافتخار و طنین‌انداز، نه در محرم و صفر سال 61 بلکه در امتداد زمان تا قیامت است.

وی افزود: این گفتارها نه در جغرافیای شام و کوفه بلکه در سراسر گیتی پیام «هل من ناصر  ینصرنی» را ندا می‌دهد، لذا انتظار از طلاب زینبی بودن است که تمامی ارزش‌ها، فضیلت‌ها و رسالت‌ها را یک‌جا شامل است. جامعة الزهرا(س) امسال با دوهزار و صد طلبه جدید پذیرش کرده و میزبان 22 هزار طلبه از 50 هزار کشور در 17 رشته حضوری و 7 رشته مجازی در سطوح یک، دو، سه و چهار و فقه عالی است.

حجت‌الاسلام مدنی با بیان اینکه امسال سه رشته جدید اضافه می‌شود، گفت: یکی از آنها، مدیریت فرهنگی است، همچنین ده‌ها رشته هم در انتظار تصویب شورای سیاست‌گذاری است. تعمیق آموزش و ژرفابخشی به مسیر تعلیم و تعلم از جمله اهداف ماست؛ در شرایط کنونی فرصت‌های زیادی در بحث آموزش از دست رفته، ولی باید در مسیر آموزش مجازی کم نگذاریم و دوره‌های آموزشی را به صورت آنلاین برگزار خواهیم کرد و ارزیابی مستمر استادان و جلسات انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: البته به مشکلات بانوان در محیط خانه هم حتما توجه خواهیم کرد ضمن اینکه در ضوابط آموزشی کوتاه نمی‌آییم. تأکید بر مهارت‌آموزی خواهران از جمله برنامه‌های ماست که با تربیت تدوین‌گر، محقق، مربی و مبلغ دنبال شده و با دقت بیشتری ادامه خواهد یافت همچنین طرح شمیم، تربیت مبلغ و ... به صورت مجازی تداوم می‌یابد.

مدیر جامعةالزهراء(س) افزود: توجه ویژه به فارغ التحصیلان از جمله راهبردهای اصلی در الزهراء است؛ ما نیاز به شبکه متصل از اعضای جامعه الزهرا داریم و زمینه برای اتصال هم فراهم است، کانون‌های استانی به تدریج راه‌اندازی و انجمن‌های علمی هم از هفته آینده کار خود را شروع می‌کنند. بنا داریم تا هر کسی با الزهرا(س) مرتبط است، ارتباط خود را تا پایان حفظ کند و ما در به‌روزرسانی معلومات او نقش داشته باشیم.

وی افزود: توجه به اشتغالات و کارویژه‌های طلاب از جمله اهداف الزهراء(س) است؛ از این رو در آموزش و پرورش و مکان‌هایی که نیاز به مبلغ دارند، تفاهم‌نامه امضاء خواهیم کرد تا طلاب به کار گرفته شوند. با محدودیت شدید بودجه مواجهیم و باید سراغ منابع پایدار برویم؛ الزهرا(س) منابع وقفی و بودجه عمومی ندارد؛ از این‌رو صرفه‌جویی را جدی گرفته و دنبال ایجاد منابع پایدار هستیم تا بتوانیم آن را اداره کنیم.

انتهای پیام
captcha