شبکه‌سازی اجتماعی به بهبود وضعیت زنان کمک می‌کند
کد خبر: 3922637
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

شبکه‌سازی اجتماعی به بهبود وضعیت زنان کمک می‌کند

مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، استفاده از شبکه‌سازی اجتماعی است؛ توسعه ظرفیت و بهبود وضعیت بانوان از طریق آموزش، پژوهش، ترویج، راهنمایی هدفمند و تبادل اطلاعات امکان‌پذیر است و از این رو باید شبکه‌سازی اجتماعی در جامعه انجام شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، زهرا ابراهیمی، مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، امروز، 23 شهریورماه در بازدید از مؤسسه علمی ـ پژوهشی «فتوح اندیشه» زاهدان، گفت: زنان در طول تاریخ همواره مورد ظلم و بی‌عدالتی واقع شده‌اند، اما به تدریج با توسعه جوامع، این وضعیت بهبود یافت، با این‌حال همچنان نیاز به کارهای علمی در این زمینه به‌ شدت احساس می‌شود.

وی بر لزوم پژوهش در حوزه زنان تأکید کرد و افزود: یکی از مباحثی که باید به‌ شکل علمی مورد بررسی قرار گیرد، عدالت جنسیتی و راهکارهای تحقق آن است. این مسئله همچنین باید از تریبون‌های مختلف و حلقه‌های علمی و پژوهشی مطرح شود.

مدیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: عدالت جنسيتی یعنی رعايت تناسب زنان و مردان در دسترسی به همه امكانات اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، به طوری كه در حق هيچ كدام اجحاف نشود؛ بنابراین عدالت جنسیتی به معنای مقایسه دائمی بین دو جنس نیست، بلکه به معنای مقایسه وضع موجود هر جنس، زن یا مرد، با وضع مطلوب همان جنس است.

وی ادامه داد: جامعه ما و به‌ویژه جامعه بانوان، نیاز به آموزش دارد، این آموزش‌ها باید در حوزه‌های مختلف دینی، علمی و اجتماعی صورت گیرد. دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در موضوعات مختلف حوزه زنان و اجتماع، از پژوهش‌های مستند و میدانی استقبال می‌کند و سند ارتقای وضعیت زنان یکی از منابع موثق برای تدوین و فعالیت‌های علمی این حوزه است.

ابراهیمی اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، استفاده از شبکه‌سازی اجتماعی است؛ توسعه ظرفیت و بهبود وضعیت بانوان از طریق آموزش، پژوهش، ترویج، راهنمایی هدفمند و تبادل اطلاعات امکان‌پذیر است و از این رو باید شبکه‌سازی اجتماعی در جامعه انجام شود.

این مقام مسئول در پایان ضمن اعلام آمادگی دفتر جهت تعامل با مؤسسات پژوهشی حوزه زنان، گفت: ما از هر گونه فعالیت پژوهشی در حوزه زنان استقبال کرده و به‌منظور توسعه آن اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha