رشد ۵۰ درصدی طرح «مهر تحصیلی» / توزیع ۴۵ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند
کد خبر: 3926868
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
معممی‌مقدم خبر داد؛

رشد ۵۰ درصدی طرح «مهر تحصیلی» / توزیع ۴۵ هزار بسته لوازم‌التحریر میان دانش‌آموزان نیازمند

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، از تحقق رشد ۵۰ درصدی طرح «مهر تحصیلی» نسبت به سال ۹۸ خبر داد و گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، این طرح با اجرای نیت بیش از ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد با نیات کمک‌ هزینه تحصیل دانش‌آموزان، تهیه لوازم‌التحریر، خرید کیف و کفش و ... اجرا شد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، از تحقق رشد ۵۰ درصدی طرح «مهر تحصیلی» نسبت به سال ۹۸ خبر داد و گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید، این طرح با اجرای نیت بیش از ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد با نیات کمک‌هزینه تحصیل دانش آموزان، تهیه لوازم‌التحریر، خرید کیف و کفش و...، اجرا شد.
 
وی افزود: مهر تحصیلی یک طرح ویژه اجتماعی است و از ویژگی‌های این طرح استفاده از کالا‌های ایرانی به‌منظور تحقق جهش تولید است. تصاویر دفترچه‌ها که مؤید استفاده و خرید کالای ایرانی است، رعایت استاندارد‌های بهداشت تولید، صدور کارت حمایتی خیرین برای هر استان و لحاظ ۲۸ قلم کالا برای هر بسته ابتدایی و ۲۳ قلم کالا برای متوسطه اول و دوم ازجمله دیگر ویژگی‌های این طرح محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آثار و خدمات وقف در زمینهٔ کمک به دانش‌آموزان نیازمند اظهار کرد: با توجه به کاهش درآمد خانواده‌های کم برخوردار متأثر از کرونا امسال اهتمام جدی‌تری برای مهر تحصیلی داشتیم. این طرح از نیمه دوم شهریور باهدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین مرتبط با کمک به تحصیل دانش‌آموزان مستعد و کم برخوردار و بازمانده از تحصیل در سراسر کشور اجرا شد.

معممی‌مقدم تصریح کرد: سازمان اوقاف و خیریه در اجرای طرح رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب، با عنوان خیزش عمومی برای کمک به افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا رزمایش ضیافت همدلی و شمیم حسینی و بسته‌های بهداشتی را تهیه و توزیع کرد و تهیه بسته‌های مهر تحصیلی نیز در همین راستا بوده است.

وی ادامه داد: با عنایت به مشارکت موقوفات مرتبط با این طرح ملی، هدایای واقفین خیراندیش به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، تعداد ۳۰ هزار بسته از کلیه اقلام تحصیلی از جمله؛ کیف، دفتر، نوشت‌افزار و ...، ۱۰ هزار بسته از سوی اعتبارات در اختیار نماینده، ولی فقیه و ۵ هزار بسته توسط خود استان‌ها و به‌طور غیرمتمرکز از محل عواید موقوفات و مشارکت خیرین، تولید و در سراسر کشور از طریق ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها در بین دانش آموزان توزیع شد.

وی اشاره کرد: در برخی از استان‌ها و بر اساس فراوانی نیات واقفین تعدادی تبلت، کفش و لباس مدرسه نیز با هماهنگی مدارس، در بین دانش‌آموزان توزیع شده است.

وی بابیان اینکه طرح «مهر تحصیلی» باهدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات کمک به تحصیل دانش آموزان با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، تصریح کرد: شناسایی دانش آموزان مستعد و مستحق، مطابق نیت واقف و از طریق ادارات آموزش‌وپرورش، مدیران مدارس، مراکز افق فعال در بقاع متبرکه، معتمدین و خیرین محلی، انجمن‌های خیریه فعال و همین‌طور نهاد‌های حمایتی، به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها انجام می‌شود تا ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه، اجرای نیت واقف نیز به‌طور صحیح انجام شود.

وی اضافه کرد: برخی از نیات موقوفات مقید به مکان، زمان و افراد خاصی است که موظفیم بر اساس نیت واقف عمل کنیم. در مواردی که نیت واقف مقید به مکان یا افراد خاص نباشد، اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه با دانش‌آموزانی خواهد بود که در نقاط محروم مشغول تحصیل هستند و همچنین شامل؛ دانش آموزان استثنائی، دانش آموزان بی‌بضاعت و مستعد، دانش آموزان دارالایتام‌ها و مجتمع‌های تربیتی تحت نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه و همین‌طور شامل دانش‌آموزانی می‌شود که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، افزود: از سال ۹۱ تا سال ۹۹ تعداد ۴۱۰ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز از محل اجرای نیات واقفین و مشارکت خیرین از این طرح بهره‌مند شده‌اند.
انتهای پیام
captcha