اجرای 5 رویداد فرهنگی در موکب احمدبن موسی(ع) شهرداری شیراز
کد خبر: 3928172
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴

اجرای 5 رویداد فرهنگی در موکب احمدبن موسی(ع) شهرداری شیراز

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز از اجرای 5 رویداد فرهنگی و هنری در موکب حضرت احمدبن موسی(ع) این سازمان در محوطه بین‌الحرمین شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مرتضی جعفری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز شامگاه پنج‌شنبه، 17 مهرماه در جمع خبرنگاران از اجرای 5 رویداد فرهنگی و هنری در موکب حضرت احمدبن موسی(ع) شهرداری خبر داد و گفت: گرچه امسال موکب احمدبن موسی(ع) به دلیل شیوع کرونا در مرز شلمچه برپا نشد اما در موکب‌های نمادین که در بین‌الحرمین شیراز برپا شد فرصتی فراهم آورد تا برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با موضوع سیره و قیام سیدالشهدا(ع) اجرا شود.

وی با  اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور کارشناس مذهبی را از برنامه‌های موکب دانست و افزود: از شب اربعین تا پایانِ فعالیتِ موکب‌ها در بین‌الحرمین شیراز از ساعت 18 پرده‌خوانی واقعه عاشورا توسط علی‌رضا حیدرپورفرد، هنرمند پیشکسوت شیرازی بر روی 2 پرده اثر حسن اسماعیل‌زاده در موکب اجرا می‌شود.

جعفری، برپایی «خیمه‌گاه کتاب اربعین» را فعالیت دیگر موکب احمدبن موسی(ع) اعلام كرد و گفت: این خیمه‌گاه امسال با آغاز به کار سامانه آزمون آنلاین کتابخوانی شیراز به آدرس www.shiraz-brc.ir  با حضور حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز و آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و همچنین راه‌اندازی غرفه معرفی کتاب‌های عاشورایی و سیره امام حسین(ع) برپا شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس «چله‌نشین خورشید» گفت: این نمایشگاه در برگیرنده 48 عکس از 11 عکاس خبری رسانه‌های شیراز است که در پیاده‌روی اربعین سال‌های گذشته خلق شده است.

وی، «بچه‌های اربعین» را غرفه کودکانه موکب احمدبن موسی(ع) دانست و گفت: امسال دهه آخر صفر با هفته ملی کودک همزمان شده است که بر همین مبنا غرفه‌ای با عنوان «بچه‌های اربعین» با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس راه‌اندازی شده که با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری به عرضه ماسک و بسته‌ها و خدمات فرهنگی به کودکان می‌پردازد.

یادآور می‌شود، طبق اعلام رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس موكب‌های اربعینی تا روز پنج‌شنبه، 24 مهرماه جاری در محوطه بین‌الحرمین شیراز برپا خواهند بود.

انتهای پیام
captcha