تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس زنجان ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
کد خبر: 3931723
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس زنجان ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اینکه پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس استان ۱۰ سال نیمه‌کاره مانده است، گفت: برای تکمیل این پروژه ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس زنجان 2.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز داردبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، شب گذشته، 6 آبان ماه در جلسه تعیین تکلیف زیرساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس استان زنجان اظهار کرد: احداث باغ موزه دفاع مقدس فرصت مناسبی برای حفظ، معرفی و نمایش ارزش‌های دفاع مقدس و یادآور بزرگمردی‌های رزمندگان و ایثارگران استان محسوب می‌شود.

وی باغ موزه دفاع مقدس را ظرفیتی برای معرفی گنجینه دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده دانست و افزود: ضروری است پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان هر چه سریع‌تر آماده سازی شود و در سال 1400 همزمان با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان افتتاح شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 55 درصد باغ موزه دفاع مقدس زنجان نیمه‌تمام مانده و نیازمند تامین زیرساخت‌ها است، ابراز کرد: ضروری است دستگاه‌های اداری و اجرایی استان طبق بند ۱ ماده ۱۶ نسبت به تامین انشعابات بدون هزینه یا با کمترین هزینه اقدام کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه طی ۱۰ روز آینده نسبت به تامین منابع از مرکز از سوی دستگاه‌های اجرایی اقدام شود، بیان کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز نسبت به تامین بخشی از هزینه‌ها اقدام کند.

وی بر ضرورت ورود سازمان مدیریت  و برنامه‌ریزی استان برای تامین بخشی از هزینه‌های باغ موزه دفاع مقدس استان تاکید کرد و گفت: احداث این باغ موزه از اهمیت بالایی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برای استان برخوردار است.

مسیح‌الله سلطانی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان به‌عنوان یک مرکز فرهنگی، بسیار ارزشمند بوده که چندین سال بر زمین مانده و تکمیل نشده و مستلزم حمایت دستگاه‌های ذی‌ربط برای رفع مشکلات موجود است.

وی رقم اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان را حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: امید است فاز نخست این پروژه همزمان با کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید استان افتتاح شود.

انتهای پیام
captcha