نذر نشانه‌ای از توجه مومنانه به هم‌نوعان خویش است
کد خبر: 3935429
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
مدیركل بقاطع متبركه و اماكن مذهبی سازمان اوقاف:

نذر نشانه‌ای از توجه مومنانه به هم‌نوعان خویش است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور در خصوص ارزش نذر همگانی گفت: طبق آموزه‌های دینی، ما موظفیم که نسبت به مشکلات مردم و مشکلات جامعه بی‌تفاوت نباشیم.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رادیو گفت‌وگو، برنامه «صبح و گفتگو» با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیر کل بقاطع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره ارزش‌های نذر و نذر کردن گفت‌وگو کرد.

نوروزپور با اشاره به رفع مشکلات همدیگر در پوشش نذر اظهار کرد: پیامبر عظیم اشان اسلام(ص) می‌فرماید «هرکسی که نسبت به امور و مشکلات مسلمین توجهی نداشته باشد، اصلا مسلمان نیست» اینقدر که در دین مبین اسلام نسبت به مشکلات همنوعان و انسان‌های مختلف، مسلمان‌ها و غیر‌مسلمان‌ها تأکید شده، در هیچ کدام از ادیان الهی تا این میزان تأکید نشده یا حداقل در دسترس ما نیست. در قرآن کریم و در روایات ما بر این مسئله بسیار تأکید شده است.

وی با یادآوری اینکه نذرهای ما همیشه در طول تاریخ جهت‌دار بوده است، بیان کرد: آن زمانی که مردم احساس می‌کردند به مکان‌های آموزشی نیاز است، مردم نذر می‌کردند و مکان‌های آموزشی می‌ساختند و وقف می‌کردند. آن موقعی که مردم احساس می‌کردند که دستگاه ابا‌عبدالله الحسین‌(ع) و مراسم‌هایی عزاداری باید تقویت شود که این مکتب سید‌الشهدا باعث بقا دین است، می آمدند نذر می‌کردند تا مراسم عزاداری برپا کنند و اطعام کنند و به مردم غذا دهند.

مدیرکل بقاطع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص ارزش نذر همگانی گفت: طبق آموزه‌های دینی، ما موظف هستیم که نسبت به مشکلات مردم و مشکلات جامعه بی‌تفاوت نباشیم. یکی از مسائلی که امروزه مورد نیاز جوامع بشری هست، اهدا خون است. اهدا خون یعنی اهدا زندگی و یکی از کارهای بسیار ارزشمندی است که درکشور ما رواج داشته و رواج دارد. مردم ما از دیرباز خون خودشان و در واقع بخشی از سلامتی خودشان را اهدا می‌کردند.

وی افزود: شاید در بعضی از جوامع خون را از مردم خریداری کنند، اما در مملکت ما اینطوری نیست و مردم با میل و رغبت صف می‌بندند مخصوصاً در ایام خاص ماه رمضان، ماه محرم و صفر و دیگر ایام می‌آیند و خون خودشان را اهدا می‌کنند. الان هم که به این مسئله نیاز است امیدوارم مردم بیایند نذر کنند و خون خودشان را اهدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروز پور ضمن قدردانی از «رادیو گفت‌وگو» برای برپایی پویش «نذر خون» بیان کرد: پویش «نذر خون» پویش بسیار خوبی است و مردم می‌توانند با قصد قربت الهی این نذر را عملی کنند. مردم می‌توانند با این نذر کردن برای خودشان واجب کنند که سالی یک یا دو بار بروند و خون خودشان را اهدا کنند و با این نذر کردن ثواب مضاعفی ببرند.

انتهای پیام
captcha