اهدای زمین ۲ میلیارد ریالی برای ساخت مدرسه در شاهین‌دژ
کد خبر: 3942247
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

اهدای زمین ۲ میلیارد ریالی برای ساخت مدرسه در شاهین‌دژ

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌دژ گفت: یکی از خیران این شهرستان یک قطعه زمین به ارزش دو میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در این شهرستان اهدا کرد.

اهدای زمین 2 میلیارد ریالی برای ساخت مدرسه در شاهین‌دژسیاوش اسعدی، مدیر آموزش و پرورش شاهین‌دژ، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از شهرهای محروم استان محسوب می‌شود، اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در شاهین‌دژ نسبت به میانگین کشوری و حتی استانی پایین است از این رو برای ساخت مدرسه در این شهرستان نیاز به حمایت خیران است.

وی افزود: همچنین یکی دیگر مشکلات دیگری که در این شهرستان به مانند سایر شهرستان‌های استان وجود داشته مربوط به وجود مدارکس کانکسی است.

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌دژ ادامه داد: در سطح شهرستان در حال حاضر 6 مدرسه کانکسی وجود دارد که برای جایگزینی این مدارس با حمایت خیران مدرسه‌ساز برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است. در راستای حمایت‌های خیران برای برچیدن مدارس کانکسی در شاهین‌دژ اخیرا محمد قربانی یکی از شهروندان این شهرستان یک قطعه زمین به متراژ 800 مترمربع برای ساخت مدرسه در روستای محروم خاتون‌آباد اهدا کرده است.

اسعدی تصریح کرد: ارزش ریالی این زمین برابر با دو میلیارد ریال بوده که برای تبدیل مدرسه کانکسی این روستا اهدا شده است که در حال حاضر 14 دانش‌آموز در این مدرسه در حال تحصیل هستند. هزینه ساخت این مدرسه نیز با کمک خیران در قالب طرح «آجر به آجر» یعنی بدین صورت که هرکسی با پرداخت هر مبلغی می‌تواند در ساخت این مدرسه سهیم شود.

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌دژ اظهار کرد: در صورت تامین هزینه ساخت این مدرسه، مقدمات اجرایی آن در اسرع وقت آغاز شده و تا پیش از شروع سال تحصیلی آینده به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha