توافق مراکش با رژیم اسرائیل ننگ و خیانتی تاریخی است
کد خبر: 3943216
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
جبهه عمل اسلامی اردن و حماس در بیانیه‌های جداگانه:

توافق مراکش با رژیم اسرائیل ننگ و خیانتی تاریخی است

جبهه عمل اسلامی اردن با صدور بیانیه‌ای توافق مراکش در امضای چند معاهده در جهت عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل را مایه رسوایی دانست و آن را خیانتی تاریخی توصیف کرد. در عین حال حماس نیز درباره عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی و خطرات شتاب‌زدگی به سوی سازش با اسرائیل هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، جبهه عمل اسلامی، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین اردن اقدام مراکش در امضای توافق سازش با رژیم اشغالگر اسرائیل را محکوم کرد.

جنبش عمل اسلامی اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امضای این توافق، ضربه‌ای به مسئله فلسطین و نیروهای مقاومت و خیانت به مواضع بعضی از ملت‌هایی است که هر نوع عادی‌سازی با رژیم اشغالگر صهیونیست را رد کرده و او را دشمن اول جهان اسلام دانسته‌اند.
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: آنچه که دولت مراکش با امضای معاهده سه‌جانبه با آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهت عادی‌سازی توافق کرده، خیانت به مواضع ملت مراکش، خروج از مواضع ثابت مراکش در ازای مسئله فلسطین و حتی خیانت به حمایت از پایداری فلسطین و مقاومت در برابر رژیم اشغالگر است.
بیانیه حزب عمل اسلامی اردن تأکید می‌کند: این طرح نماد رسوایی حکومت مراکش خواهد بود و تاریخ خیانت‌کارانی که نام آنها در  لیست ننگ و رسوایی ثبت شده است، نخواهد بخشید. ملت مراکش موضع حقیقی خود را به دولت خائن اعلام و تأکید می‌کند که دولت مراکش باید از این جنایت تاریخی که مرتکب شده است، عقب‌نشینی کند.
جبهه عمل اسلامی اردن؛ ملت مراکش، احزاب آزادی‌خواه و سیاسی این کشور را به تحرکی فوری در رد این نقشه شوم و عقب‌نشینی حکومت فرامی‌خواند و از ملت می‌خواهد دولت سازشکار را به خاطر امضای معاهده عادی‌سازی زیر سؤال ببرد، چراکه ملت‌ها اولین دیوار دفاعی در حمایت از مسئله فلسطین و مقدسات آن هستند.
از سوی دیگر پایگاه خبری البلاد گزارش داد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز، جمعه با صدور بیانیه‌ای درباره عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی و خطرات شتاب‌زدگی به سوی سازش با رژیم اسرائیل هشدار داد.
توافق مراکش با رژیم اسرائیل ننگ و خیانتی تاریخی است
در این بیانیه آمده است: «به صورت قاطع و مطلق تمامی توافق‌های اعلام شده برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را رد می‌کنیم.»

حماس افزود: «ایستادن رهبر یک حزب اسلامی در کنار جنایتکار جنگی که دستانش به خون ملت فلسطین آغشته شده صحنه‌ای اسفناک و دردآور است.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اضافه کرد: «تحقق منافع کشورهای اسلامی به بهای آرمان ملت فلسطین امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان مدعی حمایت از ملت فلسطین بود حال آنکه با دشمن ملت فلسطین روابط و همکاری ایجاد کرد».

انتهای پیام
captcha