وداع با آیت‌الله مصباح در حرم عبدالعظیم / مراسم تشییع در مشهد و تدفین در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3945028
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

وداع با آیت‌الله مصباح در حرم عبدالعظیم / مراسم تشییع در مشهد و تدفین در قم برگزار می‌شود

پیکر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امروز پس از اقامه نماز از سوی رهبر معظم انقلاب، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تشییع شد. مراسم تدفین ایشان در قم، بعد از طواف و تشییع محدود در مشهد، برگزار می‌شود.

پیکر آیت‌الله مصباح در مشهد تشییع و در قم دفن می‌شودبه گزارش ایکنا، سحرگاه امروز، شنبه، ۱۳ دی‌ماه، پیکر آیت‌الله مصباح یزدی به بیت رهبر معظم انقلاب انتقال داده شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در کنار پیکر ایشان، ضمن قرائت نماز و فاتحه با آن برادر قدیمی و حکیم مجاهد وداع کردند.

پس از این مراسم، پیکر آیت‌الله مصباح یزدی به حرم حضرت عبدالعظیم منتقل شد. آیین تشییع و وداع مردم تهران با پیکر ایشان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و پیکر این مرحوم روی دستان مردم و شاگردان وی تشییع و در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) طواف داده شد. نماز میت نیز به امامت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) بر پیکر آیت‌الله مصباح یزدی اقامه شد.

پس از اقامه نماز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی به ایراد سخنانی کوتاه در تبیین شخصیت بی‌بدیل آن فقید سعید پرداخت و بیان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی(ره) شخصیتی بود که هم مجتهد و هم جهادگر بود؛ هم معلم اخلاق و هم متخلق به اخلاق الهی بود؛ ایشان یک انسان عرشی بود که در تمام عمر با برکت خود، لحظه‌های از جبهه اجتهاد و جهاد فاصله نگرفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: آیت‌الله مصباح شخصیتی است که علامه طباطبایی در وجود او هیچ زائد نمی‌بیند، همه نور است، هیچ حجابی نیست و آیت‌الله بهجت(ره) نیز نسبت به ایشان نظر ویژه‌ای داشت و بدون شک ایشان محبوبترین شخصیت حوزوی نزد مقام معظم رهبری و حقیقتاً ذخیره حوزهای علمیه بود. آن فقیه نستوه ضمن تسلط به علوم قدیم، با علوم جدید و زبان‌های مختلف دنیا آشنا بود، او فردی بسیار متواضع و همیشه سیر افلاکی داشت و به عنوان شخصیتی راهنما و شاخص برای همه عاشقان و سالکان بود.

پیکر آیت‌الله مصباح در مشهد تشییع و در قم دفن می‌شود

پیکر عالم مجاهد و فیلسوف با اخلاق، بعد از این مراسم، عصر امروز، 13 دی‌ماه، به مشهد منتقل شد.

یادآور می‌شود،‌ پیکر این استاد برجسته حوزه فردا، 14 دی‌ماه، در حرم مطهر امام رضا(ع) طواف داده می شود و سپس برای خاکسپاری در حضرت معصومه(س) به قم منتقل می شود.

انتهای پیام
captcha