مظلومیت ابوطالب ثمره عناد با علی‌(ع) است
کد خبر: 3945449
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
حجت‌الاسلام مدنی‌:

مظلومیت ابوطالب ثمره عناد با علی‌(ع) است

مدیر جامعةالزهراء(س) گفت: این واقعیتی است که خیلی افراد بدان اشاره کرده‌اند که مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) به‌خاطر فرزند بزرگوار ایشان است و شاهدیم که کینه‌هایی که به حضرت امیرالمؤمنین(ع) داشتند را با حضرت ابوطالب تلافی کردند.

ارسال// مظلومیت ابوطالب ثمره عناد با علی (ع) استبه گزارش ایکنا؛ به نقل از ستاد خبری همایش حضرت ابوطالب(ع)، اعضای دبیرخانه همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی بجستانی، مدیر جامعة‌الزهراء دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
این دیدار با حضور حجت‌الاسلام آل ایوب، مدیر کل پژوهش مجمع جهانی اهل بیت، حجت‌الاسلام عباس جعفری فراهانی، رئیس اداره پاسخ به شبهات مجمع و حجت‌الاسلام محمد حائری شیرازی دبیر علمی همایش برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی بجستانی پس از ارائه گزارشی از روند همایش از سوی ستاد اجرایی، ضمن تسلیت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا(س) گفت: حرکت بزرگی که در جهت برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) صورت گرفته است، جای تشکر و سپاس فراوان دارد.
 
مدیر جامعة‌الزهرا(س) ادامه داد: این واقعیتی است که خیلی افراد بدان اشاره کرده‌اند که مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) به‌خاطر فرزند بزرگوار ایشان است و شاهدیم که کینه‌هایی که به حضرت امیرالمؤمنین(ع) داشتند را با حضرت ابوطالب تلافی کردند.
 
مدنی بیان کرد: این تعبیر یکی از علمای برجسته مصری بود که گفت چون نمی‌توانستند بگویند علی(ع) کافر است و اسلام او از بدیهیات و ضروریات اسلام بود، بنابراین به سمت اسلام ابوطالب نشانه رفتند.
 
وی گفت: اندیشه‌ای که مبتنی بر تأیید ابوطالب(ع) است، در جهان اسلام به صورت خفته و البته جدی مطرح بوده است، اما کسی  اینها را اظهار نکرده است و چنین همایش‌هایی می‌تواند زمینه اظهار این اندیشه را فراهم کند.
 
مدنی اظهار کرد: امیدواریم همایش حضرت ابوطالب آغازی باشد تا همه نداهای فروخفته در دل‌ها آزاد شود و سخنان ناگفته شنیده شود و این غبار نشسته بر چهره تابناک حضرت ابوطالب(ع) برطرف شود.
 
وی افزود: شخصی که کشاورز بود، امام حسن عسکری(ع) را در خواب دید که ایشان فرموده بودند در حج، سلام من را به جناب ابوطالب(ع) برسانید و این نشان از جایگاه ابوطالب(ع) دارد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در پایان اظهار کرد: جامعة‌الزهرا آماده است تا در صورت لزوم از هر امکانی برای کمک به همایش استفاده کند و اگر نیاز باشد، می‌توان از  ظرفیت برخی طلاب و فضلای جامعة‌الزهرا بهره برد.
انتهای پیام
captcha