پیام شهدا انقلابی ماندن است
کد خبر: 3946089
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱

پیام شهدا انقلابی ماندن است

فرمانده سپاه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه پیام شهدا انقلابی ماندن است تأکید کرد: انقلابی‌گری به عمل بوده و به شعار نیست.

ترویج فرهنگ شهادت مانع غارتگری غربی‌ها در جامعه اسلامی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسن نوری، فرمانده سپاه شهرستان پارس‌آباد، روز گذشته، ۱۷ دی‌ در یادواره شهدای شهرستان پارس‌آباد با محوریت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: پیام شهدا انقلابی ماندن است و انقلابی‌گری به عمل بوده و به شعار نیست.

وی افزود: نقش مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در حفظ پیوند عاطفی، روحی و معنوی مردم با تشیع و ارزش‌های اسلام ناب محمدی همواره بسیار تعیین‌کننده است و این امر مهم مسئولیت خطیر این قشر در قبال دین و جامعه اسلامی را نشان می‌دهد.

نوری با بیان اینکه اشعار مداحان باید انسان‌ساز و شهیدپرور باشد، تصریح کرد: مداحان نقش ویژه‌ای در نشر فرهنگ انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس داشتند و خود نیز در این مسیر حضور پررنگی داشته‌اند.

وی با بیان این‌که محافل اهل بیت(ع) و خاصه مجالس عزای سیدالشهدا(ع) بنیان و اساس فرهنگ شیعی و اعتقادات مذهبی مردم دین‌دار ایران اسلامی را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: مداحان نباید هرگز اجازه دهند از سوی حزب یا گروهی از آنان و جایگاه اعتقادیشان سوء‌‌استفاده شود، در دوران دفاع مقدس، فرماندهان تلاش می‌کردند یک مداح و یک روحانی شاخص در کنار خود داشته باشند، چراکه کار این عزیزان تقویت روحیه معنوی رزمندگان بود و همین روحیه معنوی، رمز ایستادگی در مقابل دشمن بود.

نوری اظهار کرد: عصبانیت شدید استکبار جهانی و غربی‌ها از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خاطر این است که هنوز هم جوانان غیور ما عاقلانه و هوشیارانه با فداکردن جان و اهدای‌ خون خود از اسلام و مسلمین و مردم دفاع می‌کنند و نمی‌گذارند آن‌ها در این منطقه آزادانه به غارتگری‌های خود ادامه دهند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب گسترش معنویت و مانع غارتگری غربی‌ها در جامعه اسلامی می‌شود.

فرمانده سپاه پارس‌آباد، شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دلاور و غیور دانست و تأکید کرد: شهدای مداح از جایگاه ویژه‌ای در تاریخ ۸ سال دفاع مقدس برخوردار هستند، زیرا آن‌ها عاشق اهل بیت(ع) بودند و در روحیه‌بخشی برای پیکار با دشمنان اسلام بسیار مؤثر عمل کردند و همه ما به شهیدان نیاز داریم و نیاز ما به شهیدان برای هدایت شدن است.

وی در پایان اظهار کرد: امروز هم که دشمن تظاهر به دوستی می‌کند، می‌خواهد کینه‌اش نسبت به مردم ایران را از مسیر اظهار دوستی عملی کند که مردم ما در این عرصه هم هوشیار و انقلابی‌اند و فریب رفتار‌های مزورانه دشمن را نخواهند خورد. قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهیدان و پایداری خانواده‌های ایشان بوده و خون پاک شهدا برگ‌ زرینی برای تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
captcha