جامعه اسلامی نیازمند مربیان پرورش یافته در مکتب حاج قاسم است
کد خبر: 3946540
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

جامعه اسلامی نیازمند مربیان پرورش یافته در مکتب حاج قاسم است

مدرس حوزه علمیه الزهرا (س) استان اردبیل، گفت: جامعه اسلامی نیازمند مربیان پرورش یافته و همطراز در مکتب حاج قاسم است.

جامعه اسلامی نیازمند مربیان پرورش یافته در مکتب حاج قاسم استمعصومه کریمی، مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان یکی از نمونه‌های برجسته تربیتی اسلام ناب نام برد و گفت: مهمترین بحث در پرورش نیرو‌های در تراز مکتب حاج قاسم، خلوص نیت مربی در این راه است چراکه اگر مربی همانند حاج قاسم باشد و سیره عملی و رفتاری وی را در زندگی اش جاری و عمل کند قطعا می‌توان شاگردانی همطراز با شاگردان حاج قاسم پرورش داد.

وی افزود: سردار سلیمانی یک فرمانده نظامی نبود بلکه یک سیاستمدار تمام عیار، یک جریان شناس و دشمن‌شناس بود که جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی لازمه الان انقلاب ما و کشور ما است.

کریمی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مکتب حاج قاسم سلیمانی، گفت: یک راه اطمینان بخش برای رسیدن به قله‌های عزت و افتخار و مدارج عالی انسانی بود که سردار سلیمانی آن راه را پیمودند.

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، اظهار کرد: گفتمان‌سازی چرایی مبارزات و تفکرات حاج قاسم در بین آحاد جامعه استفاده از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش در ترویج این تفکر، جریان‌سازی افکار عمومی در مقابل اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای و مزدوران فضای مجازی، انسجام‌بخشی، هویت‌بخشی، مهارت‌آموزی و پرورش فضایل اخلاقی در کنار ایجاد روحیه ایثار و مقاومت و نشاط اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی باید مورد توجه و دقت سیاستگذاران طرح‌های تربیتی قرار گیرد.

وی به تبیین ویژگی‌های تربیت یافتگان مکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: هرکس در جبهه مقاومت حضور داشت و نفس قدسی این مرد الهی را استشمام کرده است، خود را مدیون این فرمانده بزرگ و تربیت یافته ایشان می‌داند.

کریمی با بیان این که این جبهه بزرگ و فرهنگ بزرگ مقاومت در برابر استکبار و تثبیت عزت و استقلال نیاز به قهرمان داشت که در دوران هشت سال دفاع مقدس قهرمانان زیادی رادر این راه تقدیم کرده ایم، تاکید کرد: ایشان نهال بزرگ مقاومت و پایداری را آبیاری کردند و این فرهنگ و این ادبیات برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و بخش بزرگ ماموریت جوانان ترویج فرهنگ مقاومت علیه ظلم و استکبار است.

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، گفت: اگر مربی همانند حاج قاسم باشد و سیره عملی و رفتاری وی را در زندگی اش جاری و عمل کند قطعا می‌توان شاگردانی همطراز با شاگردان حاج قاسم پرورش داد هرچند در مواقع خاص و برهه‌های لازم، خود فرمانده قطعا کمک کننده خواهد بود و نیروهایش را که بصورت غیابی و روحی پرورش داده برای نجات خاک اسلام و دفاع از کیان اسلام به معرکه‌ها خواهد فرستا و برای الگوسازی باید اسوه‌های معرفی شده، خود از عاملین و سرآمدان روزگار باشند تا مثمر ثمر واقع شود.

وی اظهار کرد: تلاش کنیم با صداقت، محبت و صمیمیت، نسل پیش‌رو را تربیت کنیم چرا که ذهن نوجوان و جوان آماده ضبط است و هرچه را که ما امروز برایشان بخوانیم در آینده نه چندان دور همان را برای ما بازخوانی خواهند کرد، بنابراین در پرورش انسان‌های صالح عملکرد خود ما و رفتار خود ما ملاک و مهم است.

کریمی به سیره عملی حاج قاسم سلیمانی در باب فضائل اخلاقی اشاره کرد و افزود: اعمال و رفتار حاج قاسم خالص بود و ایشان برای کسب رضای الهی تلاش و مجاهدت می‌کرد، بطوریکه خلوص شهید سلیمانی در وجودش معلوم بود و از وی به عنوان مجسمه اخلاص نام می‌برند، در بحبوهه کارزار داعش در سوریه بین سال‌های ۹۰ تا ۹۴ که کار هر آدمی نبود، حاج قاسم این مجاهد فی سبیل‌الله شبانه روز با حضور در خط مقدم و طرح ریزی عملیات‌های مختلف برای شکست محاصره دشمنان و از بین بردن تکفیری‌ها در منطقه مجاهدت کرد.

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) استان اردبیل، بیان کرد: امروز در این مقطع حساس و تاریخی وظیفه ما برای صیانت از میراث گرانبهای شهدا و گسترش فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی بیش از گذشته است تا بتوانیم با ایجاد امید و انگیزه بین نسل جوان، نسلی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب پرورش یافته مکتب امام و مقاومت بود، پرورش دهیم چراکه به فرموده مقام معظم رهبری حاج قاسم سلیمانی نمونه برجسته‌ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) است.

وی به تبیین نقش الگوی تربیتی شهید حاج قاسم سلیمانی در مراکز مختلف علمی و فرهنگی پرداخت و تاکیید کرد: ترسیم مسیر موفق مبارزه با رژیم صهیونیستی، توجه به ابعاد معنوی، اخلاقی و عرفانی شهید سلیمانی که گاه درپرتو شخصیت نظامی این شهید مورد غفلت قرار می‌گیرد باید از جمله اهداف تربیتی و پرورشی اینگونه طرح‌ها باشد.

خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha