تأکید رئیس‌جمهور بر استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا پایان امسال
کد خبر: 3949297
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
رئیس بنیاد شهید خبر داد:

تأکید رئیس‌جمهور بر استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تا پایان امسال

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگرچه بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم تأکید دارد تا پایان برنامه ششم استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید صورت گیرد، اما رئیس‌‌جمهور تأکید کردند این مهم تا پایان امسال محقق شود.

تأکید رئیس جمهور بر استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان امسالبه گزارش ایکنا از مازندران، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح امروز، 4 بهمن‌ در دیدار با آیت‌الله محمدباقر لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، اظهار کرد: عهد کردیم در بنیاد شهید همه تلاشمان در مسیر شهدا، آزادگان سرافراز که الگو و نماد جهاد، ایثار و شهادت هستند باشد.

وی افزود: در زمینه حقوقی که برای جامعه ایثارگران باید انجام می‌شد، عقب‌ماندگی‌های جدی داریم و متأسفانه بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب، هنوز موضوع مسکن جامعه ایثارگری حل نشده است.

اوحدی با بیان اینکه اشتغال فرزندان شهدا از دغدغه بنیاد شهید است، تصریح کرد: با همتی که تا به امروز دستگاه‌ها بر اساس ظرفیتی که داشتند و انجام دادند، مصوبه‌ای را نیز رئیس‌جمهور به سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کردند و دستور دادند بر اساس بند(ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم، همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد باید استخدام شوند.

وی افزود: اگر چه این بند تأکید دارد تا پایان برنامه ششم این استخدام صورت گیرد، اما رئیس‌جمهور تأکید کردند این مهم تا پایان امسال محقق شود و درخواستمان این است که سازمان امور اداری و استخدامی کشور تاریخ آزمون اختصاصی جامعه ایثارگر را زودتر مشخص کند و بر اساس دستور رئیس جمهور این آزمون اختصاصی برگزار شود تا دغدغه‌ای که بین فرزندان و خانواده شهدا است، بتوانیم برطرف کنیم.

رئیس بنیاد شهید اظهار کرد: مجلس یازدهم درباره تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران مصوبات خوبی داشت و عزم جدی برای حل مشکلات و موانع وجود دارد و در حوزه اشتغال استانداران نیز همت و عزم جدی دارند.

وی ادامه داد: در موضوع مسکن خانواده بنیاد شهید این نوید را دهم که در این ۲۷ سفر استانی بیش از ۶۱ هزار متر مربع زمین برای ساخت مسکن تأمین شد که در طول ۱۲ سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشت و این نشان می‌دهد اگر رویکرد ما جهادی باشد ظرفیت داخل پاسخگوی بسیاری از نیاز‌ها است.

اوحدی اظهار کرد: ساماندهی گلزار‌های شهدا بر اساس تأکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند بخش عمده‌ای انجام شد و رهبری ملاحظات جدی نسبت به ساماندهی گلزار شهدا داشتند و نگاه ما این است که ۲۰ درصد باقیمانده بر اساس رویکرد مقام معظم رهبری انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه بنیاد شهید با ظرفیت دانشگاه کشور اقدامی خوبی را انجام داد، افزود: شبی که پیکر شهدای خانطومان بازگشتند محضر خانواده تماس گرفتم و سلام رهبری را به آن‌ها اعلام کردم که از این بابت خانواده شهدا بسیار خرسند شدند.

انتهای پیام
captcha