اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی اردبیل با مشکل کمبود اعتبارات مواجه است
کد خبر: 3949302
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی اردبیل با مشکل کمبود اعتبارات مواجه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: کمبود اعتبارات فرهنگی در حال حاضر به عنوان یکی از مشکلات اساسی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی است که استان اردبیل از آن رنج می‌برد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی اردبیل با مشکل کمبود اعتبارات مواجه استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، چهارم بهمن‌ماه در دیدار با شهردار اردبیل، اظهار کرد: کمبود اعتبارات فرهنگی در حال حاضر به عنوان یکی از مشکلات اساسی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی است که استان اردبیل از آن رنج می‌برد.

وی با اشاره به این که نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای دستیابی به برنامه‌های تراز اول انقلاب و مذهبی و دینی هستیم، بیان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی برای ترویج اشاعه اسلام با تعاملات همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف مورد نظر نقشی اساسی و مهم ایفا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: فعالیت‌های گسترده‌ای توسط تبلیغات اسلامی در استان اردبیل در حال اجراست و در این زمینه به دنبال ارتباط مستمر با تشکل‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط هستیم تا بتوانیم فعالیت گسترده و حجیم را پاسخگو باشیم.

جعفرزاده ادامه داد: راه‌اندازی فروشگاه محصولات فرهنگی یکی از اولویت‌های اساسی برای حل مشکلات کمبود مالی اجرای طرح‌های فرهنگی و دینی در استان است که به همین منظور به دنبال توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی با ایده‌ها و طرح‌های مختلف هستیم که به همین منظور از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی‌شود.

وی بیان کرد: تأمین منابع مالی فعالیت‌های فرهنگی با همکاری شهرداری اردبیل یکی از برنامه‌های مهمی است که می‌تواند در تولید محتوای فرهنگی نقشی تأثیرگذار ایفا کند و در تولید و غنی‌سازی آثار فرهنگی نقش شایانی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری مسئولان و دستگاه‌های مربوطه یکی از اولویت‌های مهم دیگر ما است که از ظرفیت فعالان فرهنگی نیز در این زمینه استفاده می‌شود تا بتوانیم در رسیدن به تعالی و پیشرفت گام‌های اساسی برداریم.

جعفرزاده افزود: در این راستا مساجد به عنوان سنگر فرهنگی جامعه واسطه بین مردم و مسئولان هستند که در این زمینه می‌توان به اهمیت و نقش مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد توجه واقع شود که درصدد هستیم اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهیم.

در ادامه حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل اظهار کرد: اهمیت به توسعه فعالیت‌های عمرانی یک اولویت اساسی برای بهبود وضعیت حوزه فرهنگی است که در این زمینه به دنبال اجرای مؤثر برنامه‌ها با محتوای فرهنگی و دینی هستیم که باید در بین مردم به صورت همه‌جانبه مورد توجه واقع شود.

وی بیان کرد: لزوم گسترش فعالیت‌های فرهنگی و دینی به عنوان یک اولویت اساسی برای ما است که به همین منظور تخفیف ۸۰ درصدی عوارض شهرداری برای اجرای فعالیت‌های عمرانی سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha