دستاوردهای انقلاب در برنامه‌های نظام آموزشی گنجانده شود
کد خبر: 3951418
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

دستاوردهای انقلاب در برنامه‌های نظام آموزشی گنجانده شود

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه شهرکرد گفت: لازم است در برنامه‌های نظام آموزشی معرفی ماهیت، دستاوردهای انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی به صورت جدی گنجانده و انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه به نسل جوان معرفی شود.

مجتبی نوروزی، عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی بود که در مقابل آن سه جبهه قرار داشتند و اکنون نیز در حال مبارزه با انقلاب هستند.

وی افزود: اولین جبهه، استعمار به سردمداری آمریکا بود که به دلیل قدرت و وابسته بودن به نظام شاهنشاهی، بعد از پیروزی انقلاب، انقلابی علیه این جبهه صورت گرفت.

این مدرس دانشگاه جبهه بعدی را جبهه استبداد که همان رژیم ستمگر شاهنشاهی بود عنوان کرد و گفت: جبهه استبداد نظامی ناکارآمد، وابسته و فاسد بود وبه مردم خیانت می‌کرد، که انقلاب اسلامی علیه این جبهه قرار گرفت.

نوروزی ادامه داد: جبهه سوم جریان سکولاریستی بود که اعتقادی به حضور دین در عرصه سیاست، اجتماع و اقتصاد نداشه و گاهی به نام جریان روشنفکری در لباس انقلاب ظاهر می‌شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز این سه جبهه فعال هستند، گفت: جبهه استعمار از ۴۲ سال گذشته تاکنون در برابر انقلاب اسلامی احساس خطر می‌کند، جبهه استبداد که عوامل و برخی از ساختارهای آن از دوران پهلوی بر جای مانده و جریان روشنفکری غرب‌گرا که طی ۴۲ سال به آزار و اذیت جبهه انقلاب پرداخته است، در حقیقت برخی مناصب دولتی را در اختیار گرفته‌ و نارضایتی خود را از کشور بیان کرده‌اند، ولی این جریان نسبتی با انقلاب اسلامی ندارند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به لزوم شناسایی دشمنان کشور از طریق سه جبهه استعمار، استبداد و روشنفکر، تصریح کرد: کارآمدی جمهوری اسلامی به معنای موفقیت در تحقق آرمان‌ها و اهداف با توجه به امکانات و موانع است، یعنی باید مشاهده شود که بعد از گذشت ۴۲ سال، چگونه آرمان‌ها و اهداف کشور محقق شده و امکانات و موانع چه بوده است.

وی ادامه داد: کشور در برخی عرصه‌ها به ویژه سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی و دفاعی از صفر آغاز کرد، به طوری که از سال ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، پیشرفت‌های چشمگیر و محیرالعقولی رخ داده است، این به معنای مطلوب بودن پیشرفت‌ها و نبود مشکل در کشور نیست، بلکه منظور این بوده که با توجه به امکانات و وجود موانع متعدد پیشرفت‌های بسیاری رخ داده است، مثلا ایران در عرصه علم رتبه اول منطقه، در عرصه سیاسی و در شاخص مشارکت مردم از بسیاری کشورها که ادعای دموکراسی دارند بالاتر است.

این کارشناس سیاسی  در ادامه بیان کرد: علی‌رغم اینکه تمام توان دشمن برای زمین زدن اقتصاد کشور به‌کار گرفته شده است، اکنون اقتصاد هجدهم دنیا هستیم که این امر غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه بایستی پیشرفت‌های کشور را مشاهده و آن را نسبت به ۴۲ سال گذشته مقایسه کرد، گفت: انقلابی رخ داده که باید آن را با گذشته مقایسه و موانع را مشاهده کنیم، از ۴۲ سال گذشته آمریکایی‌ها و دشمنان ملت برای جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف احساس خطر می‌کنند، از طرفی تحمیل جنگ هشت ساله دفاع مقدس، ۱۷ هزار شهید ترور، محاصره و تحریم کردن کشور از جمله برنامه‌های دشمن در طی این سال‌ها بوده است.

نوروزی یادآور شد: امروز کشور در شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و خوشبختانه کشور با وجود تحریم‌های حاکم شده همچنان پابرجاست، از طرفی ملت ایران در شرایط تحریمی در کنار پنج کشور برتر دنیا قرار گرفته و در حال تولید واکسن کرونا است.

وی تاکید کرد: لازم است به عقب‌ماندگی‌های تاریخی ملت توجه داشته باشیم، زیرا نقطه آغاز حرکت کشور از سال ۵۷ بوده یعنی ۴۲ سال از روند توسعه کشور می‌گذرد و برطرف کردن آن‌ها زمانبر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: معرفی انقلاب، ماهیت و دستاوردهای انقلاب و دشمنان نظام جمهوری اسلامی به نسل جوان کار بسیار سختی است، متاسفانه نظام آموزشی از جمله آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور کوتاهی‌هایی در این زمینه انجام است، به طوری که برنامه روشن و مشخصی در این زمینه برای معرفی انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان و دانشجویان وجود ندارد، بنابراین لازم است در برنامه‌های نظام آموزشی به صورت جدی گنجانده و انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه به نسل جوان معرفی شود.

نوروزی با اشاره به اینکه باید به تبلیغات رسانه‌ای دشمن در تحریف انقلاب توجه شود، تصریح کرد: علاوه بر اینکه در حال مبارزه اقتصادی، سیاسی و نظامی هستیم در مرحله بالاتر، درگیر تروریسم رسانه‌ای بوده و اصلی‌ترین هدف دشمن، نارکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی است که باید در عرصه رسانه، توانایی هماوردی با دشمن را پیدا کنیم و اجازه ندهیم که رسانه‌های بیگانه و معاند ذهن جوان ایرانی را نسب به انقلاب بدبین کنند و لازمه آن، انجام کار علمی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد که نسبت به انقلاب منتقد هستند، به دلیل عملکرد اقتصادی مسئولان است، بنابراین برای رفع مشکلات مردم، لازم است در انتخابات مختلف، انتخاب‌های درست و اصلح از جنس مردان انقلابی داشته باشیم، زیرا امروز گرفتاری‌های اقتصادی مردم محصول ناکارآمدی جریانی بوده که با عنوان جریان روشنفکری خود را به عنوان فرد انقلابی مطرح کرده‌اند در حالی که نسبتی با انقلاب ندارند، در رأس امور قرار گرفته و در عرصه اقتصاد برای جمهوری اسلامی مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha