توهین به مقدسات؛ ابزار دشمن در ایجاد اختلاف بین مسلمانان
کد خبر: 3954923
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

توهین به مقدسات؛ ابزار دشمن در ایجاد اختلاف بین مسلمانان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: متأسفانه شاهد هستیم برخی علما که نام اسلام و علم را یدک می‌کشند به جای اینکه در خدمت اسلام و مکتب اسلامی باشند در خدمت اهداف استکباری دانسته یا نادانسته قرار می‌گیرند.

توهین به مقدسات؛ ابزار دشمن در ایجاد اختلاف بین مسلمانانبه گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز، ۱ اسفند در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ما از سفر به استان کرمانشاه اهدافی را دنبال می‌کنیم و این سفر آغازی برای دنبال کردن این اهداف در استان‌های دیگر است که اهل سنت در آنان داریم.

وی افزود: اولین هدف ما دیدار با علمای اهل سنت و شیعه استان بود که بتوانیم ملاقات‌هایی با آنها داشته باشیم و از محضرشان استفاده کنیم. طی این سه روز در شهرستان‌های پاوه، روانسر و کرمانشاه با علمای اهل سنت ملاقات‌هایی داشتیم و طی این ملاقات‌ها به آنها پیام وحدت در کشورمان را ابلاغ کردیم.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه خوشبختانه در استان کرمانشاه بین علمای اهل‌ سنت و شیعه فهم عمیقی از مفهوم امت واحده و وحدت جهان اسلام وجود دارد، گفت: مجمع تقریب مذاهب تأسیس شده تا ارتباطات جهان اسلام را توسعه دهد و بتواند اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر وحدت مسلمانان و پیام امام راحل و راهبرد مقام معظم رهبری در این زمینه را در سراسر دنیا ارائه دهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: طبیعتاً باید ارتباط در سطح جهان داشته باشیم و توفیقات خود درخصوص وحدت را به جهان نشان دهیم تا بدانیم شعار وحدت را در کشور به ظهور رسانده‌ایم.

وی افزود: بیش از ۴۲ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و در این ۴۰ سال دشمنان اسلام مشکلاتی را برای وحدت امت اسلامی ایجاد و تلاش فراوانی کرده‌اند تا تنش و تفرقه را در بین امت اسلامی و قومیت‌ها در کشور‌های مختلف ترویج کنند. سیاست کلان جمهوری اسلامی این است که با تمام فرقه‌ها و مذاهب اسلامی باب گفت‌وگو را باز کند و موفق شود که نقشه دشمنان کشور را نقش برآب کند. گاهی اوقات مبارزات خود را به صورت جنگ و تکفیر در جهان اسلام نشان می‌دهند و با تأسیس شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و تأسیس شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند که تفرقه را در جهان اسلام توسعه و رشد دهند و از ابزار‌های مختلفی در این راه استفاده می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: یکی از این ابزار‌ها علمایی است که در خدمت استکبار جهانی هستند از شیعه و سنی که با نفوذ در شبکه‌ها با توهین به مقدسات ادیان دیگر احساسات عمومی را تحریک می‌کنند و متأسفانه شاهد این هستیم که برخی علما که نام اسلام و علم را یدک می‌کشند به جای اینکه در خدمت اسلام و مکتب اسلامی باشند در خدمت اهداف استکباری دانسته یا نادانسته قرار می‌گیرند.

وی گفت: برخی از آن‌ها فهم عمیقی از اسلام پیدا نکرده‌اند و با جهالت خود دیگران را گمراه می‌کنند، با گمراه کردن دیگران افرادی را به سمت گروه‌های افراطی و داعش روانه کردند که این خسارت بزرگی است، اینان سرسپرده هستند به همین جهت معتقدیم که باید ترتیبات فرهنگی و دینی تقویت پیدا کند. در جهان اسلام مدارس علمیه، هم در جامعه شیعی و هم در جامعه اهل‌ سنت باید تقویت شوند و علما باید دانش‌شان عمیق شود، اما متأسفانه شاهد این هستیم که یک دوره‌های کوتاه مدتی افرادی را تربیت می‌کنند و افراطی‌گری و تخم فتنه کاشته می‌شود در دل جوان‌ها و این جوان‌ها گمراه می‌شوند و اینجا مسئولیتی سنگین برعهده علمای استان کرمانشاه قرار گرفته که اولاً مراقبت کنند که فضایی پیدا نکنند که در آن فضا اهداف نظام استکباری تقویت شود و نباید اجازه دهیم افرادی در پشت این شبکه‌ها قرار گیرند و این شبکه‌ها ترویج توهین به مقدسات را انجام می‌دهند و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند توهین به مقدسات و مذاهب حرام است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تاریخ حیات ایرانیان نشان داده ایرانیان اهل زندگی مسالمت‌آمیز با اقوام مختلف، فرقه‌ها و مذاهب و ادیان مختلفی هستند و در صلح آرامش در این کشور زندگی می‌کنند، گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های روشنگر و پیشتاز در حوزه وحدت امت اسلامی است که توانسته این همزیستی مسالمت‌آمیز را در بالاترین درجه اعتبار به عرصه ظهور برساند در این سفر مشاهده کردم علمای شیعه و سنی در کمال احترام و اعتقاد و همکاری با یکدیگر همکاری می‌کنند و تعاملات گسترده‌ای حتی در سطح ازدواج دارند.

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه نقشه دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در بین قومیت‌ها و مذاهب در این استان رخنه‌ای نداشته است، افزود: البته خسارت‌هایی که از جانب دشمن وارد می‌شود بسیار بزرگ است لذا با هوشمندی و آینده‌نگری می‌طلبد از تمامی علمایی که پای انقلاب و امت اسلامی ایستاده‌اند و برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی هزینه کرده‌اند و جان‌فشانی کرده‌اند و شهید داده‌اند و صدماتی دیده‌اند و آبرو به میدان آوردند و مالی و جانی در خدمت انقلاب بوده‌اند تشکر و قدردانی کنیم، چه بزرگانی که از دنیا رخت بربسته‌اند و چه علمایی که در خدمت آن‌ها هستیم.

وی در ادامه به برپایی مراسم بزرگداشت علمای اهل‌ سنت در اسفندماه جاری اشاره کرد و گفت: به یمن پاسداشت از علمای اهل‌ سنت که در خدمت انقلاب بوده‌اند ۵ اسفندماه جلسه وبیناری مفصلی برای درگذشتگان اهل‌ سنت ترتیب داده‌ایم که سراسری پخش خواهد شد و بیش از ۷۰ نفر از بزرگان علمای اهل‌ سنت که از دنیا رفته‌اند برای پاسداشت از آنان مراسمی ترتیب داده‌ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: هدف دوم این سفر ایجاد همدلی و زمینه همکاری بین علمای شیعه و اهل‌ سنت بوده که با حضور خود این موضوع را اعلام کردیم که در ۴۰ سال گذشته همکاری و هم‌افزایی داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام شهریاری در پایان با بیان اینکه هدف سوم از این سفر ظرفیت‌شناسی و استفاده از ظرفیت‌های علمای استان است، افزود: علمایی که دانشمند هستند و متخصص‌اند در حوزه فقه و تاریخ و علوم اسلامی مختلف تفکر انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر استکبار جهانی را به عنوان یک پیام برسانند.

انتهای پیام
captcha