ارمغان مقابله با فساد؛ دستیابی به پیشرفت و توسعه
کد خبر: 3954933
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

ارمغان مقابله با فساد؛ دستیابی به پیشرفت و توسعه

امام‌جمعه ارومیه گفت: اگر فسادستیزی و استقامت در برابر بی‌عدالتی در جامعه تقویت و ماندگار شود به پیشرفت‌های بیشتری دست یافته و پیروز و سعادتمند خواهیم شد.

ارسالی امروز| ضرورت حفظ استحکام هویت ملی، مبانی فکری و اقدام عملی، در برابر دشمنانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، اول اسفند ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: اقامه نماز در مسجد و بقاع متبرک ثواب بیشتری نسبت به منازل دارد و برخی زمان‌ها مانند ماه رجب، مثل برخی از مکان‌های مقدس، عبادت و بندگی در آن ثواب و ارزش بیشتری دارد.

وی افزود: انسان باید تلاش کند که در روز قیامت از اهالی ماه رجب باشد زیرا در آن روز بیشتر افرادی که وارد بهشت می‌شوند و چهره نورانی دارند از اهالی این ماه هستند، این ماه اعمال فراوانی دارد که به ثواب آن‌ها در آیات و روایات بسیار اشاره شده است. 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی بیان کرد: در دین اسلام احترام و عزیز شمردن والدین بسیار مهم شمرده شده و انسان وظیفه دارد حتی اگر آن‌ها کافر باشند به ایشان احترام گذارد و در صحیفه سجادیه، امام سجاد(ع)، از خدا می‌خواهد بعد از هر عبادت و هر زمان به یاد والدین باشد و از امام صادق(ع)، نقل شده که هرکس بخواهد عمر طولانی و رزق و روزیش افزون شود باید تکریم و احترام والدین بسیار کوشا باشد.

وی ادامه داد: حاکمان سرزمین اسلامی باید از سیره و شیوه زندگی و حکومت امیرالمومنین(ع) و نهج‌البلاغه بیشتر بهره برده و اهمیت و توجه مضاعفی داشته باشند و تمام سخنان ایشان را در تمامی مراحل زندگی و خدمت به مردم مورد توجه و عمل قرار دهند، باید سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان، سرمشق خط مشی مردم و مسئولان شده و مورد مطالعه، تبیین، تشریح و عمل قرار گیرد. 

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود، به استحکام هویت ملی و مبانی فکری و اقدام عملی تأکید کردند و ما باید در مقابل دشمن هویت ملی و مبانی فکری را مستحکم و قوی کرده و با ادبیات و شکل نو در جامعه کنونی تشریح کنیم، مبانی فکری از مبانی اصیل اسلامی استخراج شده و برای حفظ هویت ملی باید به‌صورت خستگی‌ناپذیر، با امید بیشتر و به‌ دور از سستی و تنبلی عمل کرد. 

وی افزود: مردم به بی‌عدالتی و فساد در جامعه حساس هستند اگر فساد ستیزی و استقامت در برابر بی‌عدالتی در جامعه تقویت و ماندگار شود به پیشرفت‌های بیشتری دست یافته و پیروز و سعادتمند خواهیم شد، در منطقه ما مسئولان باید به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم بیشتر توجه کنند و این استان به دلیل مرزی بودن و دارا بودن پتانسیل‌های فراوان، نیازمند توجه بیشتری است برای همین منظور باید تأمین معیشت و رفاه مردم در این استان فعالیت‌های انقلابی انجام شود.

انتهای پیام
captcha