اهدای 20 هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند فارس
کد خبر: 3957009
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

اهدای 20 هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند فارس

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس از اهدای بیش از 20 هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند این استان توسط نهادهای مختلف طی ایام شیوع كرونا خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد فیاض‌پور، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس امروز، 11 اسفندماه در جلسه برخط با مدیران مدارس ابتدایی شهرستان مرودشت با اشاره به تغییر شیوه آموزش‌ها در ایام شیوع كرونا به فضای مجازی گفت: چالش‌ها به وجود آمده در بحران کرونا به فرصت تبدیل شد که نمونه‌ای از آن اهدا بیش از 20 هزار تبلت به دانش‌آموزان نیازمند استان فارس توسط نهادهای مختلف بود.

وی، امکان نظارت از راه دور مسئولان آموزش و پرورش از تمامی کلاس‌ها از نقاط قوت آموزش در فضای مجازی برشمرد و افزود:  از همان ابتدا شیوع ویروس کرونا متناسب با شرایط،  راهکارها، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌‌های مناسب توسط مدیران و معلمان تدوین شد تا با تولید محتواهای گوناگون، هر خانه به یک مدرسه تبدیل شود.

فیاض‌پور، مختصات یک مدرسه مجازی و آموزش الکترونیکی که نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارد را ویژه برشمرد و گفت: معلمین سراسر کشور با تمام محدودیت‌ها نخستین تجربه آموزش مجازی را به‌صورت جدی دنبال کردند و خوش درخشیدند.

وی در خصوص مزایای آموزش مجازی گفت: سواد رسانه‌ای تمام همکاران، اولیا و دانش آموزان در این بحران ارتقا پیدا کرده است که اگر این فرآیند را در شرایط عادی دنبال می‌کردیم زمان زیادی را می‌طلبید و همچنین عدالت آموزشی به شکل ملموس‌تری به اجرا درآمده است به‌گونه‌ای که دانش‌آموزان در دورترین نقاط می‌توانند کلیپ درسی متفاوت را دانلود و تماشا کنند و همه دانش‌آموزان بهترین معلم و باکیفیت‌ترین آموزش را می‌توانند داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس تعمیق یادگیری به دلیل چند رسانه‌ای بودن آموزش (استفاده از فیلم، صدا، تصویرو...) را یکی دیگر از مزایای آموزش مجازی برشمرد.

فیاض‌پور، فعالیت‌ها و راهکارهای را که در این بحران تدوین و اجرا شد را مثبت قلمداد کرد و اظهار کرد: تمام همکاران ما از آموزگاران تا وزیر آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی دقیق توانستند در پاسخ به سئوال چه باید کرد، عملکرد شایسته‌ای را داشته باشند.   

انتهای پیام
captcha