الزام بودن انتخابات به مسائل اخلاقی همراه با تعهد و تخصص
کد خبر: 3959305
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

الزام بودن انتخابات به مسائل اخلاقی همراه با تعهد و تخصص

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) گلستان با اشاره به اینکه شرایطی که برای نامزدها قرار داده شده شرایط عمومی در قالب اعتقاد قلبی و التزام عملی به شاخص‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی، ولایت مطلقه فقیه است، افزود: در کنار این شرایط عمومی ملزم بودن به مسائل اخلاقی همراه با تعهد و تخصص باید در رأس انتخابات قرار بگیرد.

ارسالی یکشنبه//الزام بودن انتخابات به مسائل اخلاقی همراه با تعهد و تخصص سید محسن طاهری، مدیر‌حوزه علمیه امام صادق (ع) گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، بیان کرد: نگاه اسلام به مسئله مدیریت و کارگزاران حکومتی علاوه بر تخصص، تجربه و کارآمدی افراد مسئله اخلاقی و گرایشی‌های معنوی فرد است  همان‌گونه که علاوه بر تخصص، تعهد هم لازم است یک مدیر موفق علاوه بر تخصص باید به تعهد اخلاقی پای بند باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت باید براساس معیارها، ارزش‌های اسلامی و مردم‌سالاری دینی  استوار باشد، افزود: از دیدگاه حکومت اسلام مردم در ابعاد مختلفی در این حکومت دخیل و تأثیر گذارند وقتی  در غرب شعار دموکراسی  و مردم سالاری مطرح می‌شود یک ظاهری از رأی مردم و انتخاب مردم وجود دارد اما در اسلام مردم در همراهی و مطالبه‌گری از مسئولان‌حکومتی نقش پررنگی دارند.

طاهری با بیان اینکه در قرآن معیارهای زیادی برای انتخاب اصلح اشاره شده است، تصریح کرد: خداوند در سوره یوسف آیه 55 می‌فرماید «اجْعَلْنِي عَلى‌ خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ مرا بر خزانه ‌هاى اين سرزمين بگمار كه من نگهبانى دانا هستم». علیم، دانایی تعهد و تخصص است، حَفِيظٌ عَلِيمٌ » با تطبیق مصداق امروزی به معنای تعهد همراه  تخصص است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) از دیگر معیارهای حکومت اسلامی را عدالت و حکومتی علوی  دانست و گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم از مسئولان عدالت در مسائل عام است و این مطالبات باید روز به روز پررنگ‌تر شود.

طاهری با تأکید بر اینکه انتخابات ۱۴۰۰ به ‌لحاظ شرایط مختلف به ویژه مسائل داخلی کشور بیشتر مورد توجه است، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی و مشکلات اجتماعی با توجه به انواع و اقسام سوءتدبیرها، تحریم و سایر مسائل که مردم را با چالش‌های مختلف مواجه کرده‌ است اهمیت انتخابات را مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه  شرایطی که برای نامزدها قرار داده شده شرایط عمومی در قالب اعتقاد قلبی و التزام عملی به شاخص‌های انقلاب اسلامی، قانون اساسی، ولایت مطلقه فقیه است، افزود: در کنار این شرایط عمومی ملزم بودن به مسائل اخلاقی همراه با تعهد و تخصص در باید رأس انتخابات قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) بیان کرد: نیروهای متعهد، متخصص و توانمند و کارآمدی که دلسوز مردم باشند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند و معیارهای ارزشی و اسلامی را در اولویت کارشان قرار دهند.

انتهای پیام
captcha