مسئولان شرایط لازم را برای عرضه محصولات نخبگان در اردبیل فراهم کنند
کد خبر: 3959589
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

مسئولان شرایط لازم را برای عرضه محصولات نخبگان در اردبیل فراهم کنند

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: نیاز است مسئولان شرایط لازم را برای عرضه خلاقیت، نوآوری و محصولات نخبگان فراهم کنند.

مسئولان شرایط لازم را برای عرضه محصولات نخبگان در اردبیل فراهم کنندبه گزارش ایکنا از اردبیل، فاضل احدی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، ۲۳ اسفندماه در نشست خانه نخبگان علمی استان که با حضور مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان رشد مناسبی از لحاظ کمی ندارند و این موضوع برای آنان یک نقطه ضعف محسوب می‌شود، اما نیاز است مسئولان شرایط لازم برای عرضه خلاقیت، نوآوری و محصولات نخبگان را فراهم کنند.

وی بیان کرد: در راستای دستیابی به امکانات برای نخبگان و استعداد‌های برتر برای فراهم‌سازی زمینه رشد و اعتلای آن‌ها درصدد هستیم بتوانیم خلاقیت‌های موجود را بپرورانیم.

احدی گفت: باید زمینه و بستر‌های مناسب برای دستیابی به اهداف مورد نظر مورد توجه واقع شود که در این زمینه محدود کردن بستر برای نخبگان کار را مشکل می‌کند و به همین منظور این مسئله به عنوان یک آفت و مشکل بزرگ برای جامعه اسلامی خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود تا نخبگان بتوانند نیاز‌های بازار را جوابگو باشند و در این زمینه با پیگیری و رفع مشکلات مربوطه درصدد هستیم تحریم‌ها و موانع رشد اقتصادی کشور را کنار بگذاریم و به دشمنان ثابت کنیم که ایران اسلامی دارای چه ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی است که می‌تواند در توسعه کشور سهیم باشد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود حمایت‌های همه‌جانبه در این زمینه مبنای کار باشد و بتوانیم نیاز‌های بازار را جوابگو باشیم و با استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز به تمامی اهداف خود دست یابیم که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است و باید مورد توجه واقع شود.

حمایت از نخبگان کاهش بیکاری را به دنبال دارد

در ادامه صدیف بدری، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: رفع مشکلات و موانع موجود با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای دستیابی به توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود اولویت اساسی است و در این زمینه در حوزه‌های علمی و صنعتی درصدد هستیم به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

وی بیان کرد: استعداد استان اردبیل از لحاظ صنعتی بسیار بالاست و در این زمینه درصدد هستیم به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابیم که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است و درصدد هستیم برای رفع مشکلات و دغدغه‌های جوانان کاهش بیکاری در جامعه را شاهد باشیم.

بدری افزود: درصدد رفع مطالبات مردم استان هستیم که این امر در سایه انسجام و همدلی محقق می‌شود و در این زمینه آمایش سرزمینی و تسهیل روند امور اولویت اساسی است که برای رفع رانت‌خواری و مشکلات جامعه در دستور کار است و درصدد هستیم ناامیدی و مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha