خانواده‌ها فرزندان را به نماز عادت دهند
کد خبر: 3959734
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

خانواده‌ها فرزندان را به نماز عادت دهند

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با اشاره به اثربخشی نماز در درمان بسیاری از بیماری‌ها و کاهش استرس، اظهار کرد: آثار و پیامدهای نماز با اعتقادات و باور قلبی مشخص می‌شود و لازم است خانواده‌ها فرزندان را به نماز عادت دهند.

امروز ارسال شود/// خانواده‌ها فرزندان را به نماز عادت دهندبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه ستاد اقامه نماز اداره‌ کل شیلات استان لرستان، در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز و نیز تجلیل از برگزیدگان مسابقه صحیح‌خوانی قرائت نماز این اداره‌ کل با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، عصر یک‌شنبه، ۲۴ اسفندماه در سالن اجتماعات شیلات برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه نماز لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه نماز آثار فراوانی دارد که آثار آن در دو بُعد آثار دنیوی و اخروی تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار کرد: بیشترین اثر نماز در ابعاد معنوی است که باید آثار آن را شناخت.

وی با اشاره به اینکه آثار نماز دارای شرایطی است، به بیان آثار بهداشتی نماز پرداخت و گفت: وضو برای پیکره انسان اثر دارد کمااینکه در روایتی آمده است که آب وضو را خشک نکنید و وقتی باد خنکی به بدن می‌خورد اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک تحریک و قوی می‌شود.

حجت‌الاسلام چراغی با اشاره به اینکه در کشوری مانند فرانسه تا صد سال پیش دستشویی و سرویس بهداشتی وجود نداشته است، ادامه داد: ۱۴ قرن پیش اسلام سفارش به پاکیزگی، نظافت و غسل کرده است.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان با بیان اینکه اسلام به زن شخصیت داد به مبارزات پیغمبر با خرافه‌پرستی و زنده به گور کردن دختران اشاره کرد و افزود: در کشورهایی که ادعای تساوی حقوق زن و مرد را دارند، از زن با عنوان ابزار و برده استفاده می‌کنند این در حالی‌ است که اسلام به زنان کرامت بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه در اسلام بر اقامه نماز صبح سفارش شده و امروز اثربخشی نماز در درمان بسیاری از بیماری‌ها و کاهش استرس ثابت شده است، اضافه کرد: آثار و پیامدهای نماز با اعتقادات و باور قلبی مشخص می‌شود کمااینکه باید فرزندان را به نماز عادت داد.

انتهای پیام
captcha