گردش چرخ‌های تولیدی در سایه گفتمان‌سازی هدفمند
کد خبر: 3960861
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

گردش چرخ‌های تولیدی در سایه گفتمان‌سازی هدفمند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی پیامی به مناسبت فرا رسیدن سال 1400 و شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ صادر کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز 1400 و توجه به شعار سال تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها  مانع‌زدایی‌ها صادر کرد که متن پیان بدین شرح است:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال ۱۴۰۰ را با عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری نمودند و تمام ظرفیت‌های کشور باید در جهت تحقق منویات معظم‌له به‌ کار گرفته شود. جمهوری اسلامی ایران امروز در جنگ اقتصادی مقابل استکبار جهانی و متحدانش قرار گرفته و تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی دشمنان با حضور همه جانبه در جبهه تولید خنثی می‌شود و آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در تمام بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدمات سهیم باشند و مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان باید فعال‌تر از گذشته باشند و با مطالعات کاربردی، خوراک تولیدی واحدهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی را تأمین کنند.

بهبود فضای کسب و کار از طریق توسعه صادرات یکی از راه‌های توسعه اقتصادی کشور و بالندگی تولید ملی است که برای موفقیت در این مسیر باید بازارهای جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته و با تولید رقابتی سهم خود را از بازارهای جهانی به‌ دست آوریم.

اهمیت تولید و لزوم توجه ویژه به بهره‌وری، حمایت و پشتیبانی موضوع مهمی است و سایر بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از این منظر باید کلیدی‌ترین مؤلفه‌ها مد نظر بوده و در قالب گفتمانی هدفمند برای اصلاح ساختار اقتصادی و رونق تولید تلاش شود. چراکه با به گردش درآمدن چرخ‌های تولیدی کشور، بسیاری از مسایل و بحران‌های فعلی اقتصادی جامعه حل می‌شود.

سال ۱۳۹۹ با شیوع ویروس کرونا عرصه آزمون لایه‌های مختلف جامعه ایران اسلامی بود و اگر چه شمار قابل توجهی از هم‌میهنانمان در نتیجه شیوع این ویروس منحوس جان خود را از دست دادند، اما در مجموع اقدامات مقابله‌گرایانه نهادهای مختلف از جمله وزارت بهداشت و گروه‌های جهادی قابل قبول است و ایران در مقابله با ویروس کرونا سرآمد دیگر کشورها است.

تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان نظام اسلامی فشار اقتصادی مضاعفی بر آحاد ملت ایران تحمیل کرد اما مردم زمان‌شناس، دشمن‌شناس و آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی با مقاومت و پایداری توطئه دشمنان را خنثی کردند و یکبار دیگر پشتیبانی خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی را به اثبات رساندند.

توطئه‌های دشمنان بر علیه ملت ایران از آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، اما آنچه که هر روز بر عظمت و اقتدار ایران اسلامی می‌افزاید، ایمان ملت به آرمان‌های این انقلاب، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است.

تقارن سال جدید با اعیاد مبارک شعبانیه اتفاق مبارکی است که سال ۱۴۰۰ را به معنویت و اهل بیت(ع) متبرک نموده و باید این مهم را به فال نیک گرفت و دست در دست یکدیگر برای آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی تلاش کنیم. حساسیت مقام معظم رهبری به مسئله اقتصاد و تولید ملی بیانگر هوشمندی، درایت و در عین حال دلسوزی معظم له به امور دارد. بنابراین دولت مستقر در فرصت چندماهه و دولت جدید باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تقویت بنیه معیشتی ملت برنامه ریزی‌های کاربردی تدوین کرده و با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و کاردان و دلسوز و پاکدست زمینه توسعه پایدار کشور را فراهم کنند.

انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز عرصه خلق مشارکت سیاسی ملت ایران است که باید با انتخاب اصلی‌ترین فرد برای ریاست جمهوری و کارآمدترین نامزدها برای شوراهای اسلامی در سرنوشت خود و میهن اسلامی نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha