تولید، ضرورت امروز جامعه است
کد خبر: 3961241
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
امام جمعه شهرکرد:

تولید، ضرورت امروز جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذاری شعار سال برای سومین سال به نام تولید، گفت: تولید ضرورت امروز جامعه است، سه سال پیاپی رهبر معظم انقلاب با عناوین مختلف جامعه را به این مسئله توجه می‌دهند، البته در سال‌های اخیر با جنگ اقتصادی، انواع ترفندهای دشمن و نقشه زمین‌گیر کردن کشور توسط آنان مواجه هستیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ششم فروردین‌ماه در خطبه نخست نماز جمعه این هفته شهرکرد به آیاتی از سوره انبیا اشاره و اظهار کرد: حضرت ادریس نخستین پیامبری بود که نوشتن، تمدن، قانون‌مداری و کارهای هنری را به مردم تعلیم داد.

وی افزود: پیامبر دیگری که به آن اشاره شده است، ذی‌الکفل است، شیطان برای امتحان این پیامبر چندین‌بار در مسیر حرکت وی سنگ‌اندازی ایجاد و سخت‌ترین شرایط را برای وی فراهم کرد، اما نتوانست خشم و غضب او را تحریک کند، به‌همین دلیل قرآن لقب ذی‌الکفل یعنی کسی که دارای تعهد است را به وی اختصاص می‌دهد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد ادامه داد: بنابراین باید انسان بر تعهد خود ایستادگی کند، نسبت به پروردگار، پیامبر و اولیاء الهی متعهد باشد و به دستورات عمل کند، ما در عرصه انقلاب به امام راحل و شهدا تعهد سپرده‌ایم و یادآوری تاریخ انبیا برای درس‌آموزی بسیار اهمیت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه دوم نماز جمعه شهرکرد به آغاز سال نو اشاره و اظهار کرد: در ابتدای سال از پروردگار یاری بخواهیم که ظلمت را از دل بزداید، تقارن امسال با ماه شعبان را باید به فال نیک گرفت و درس‌های لازم را از آن برداشت کرد، باید محتوای دریافتی از ماه شعبان و رمضان باعث نهادینه‌شدن درخت تقوا در دل شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انسان همواره در حال امتحان پس دادن است، اضافه کرد: امتحان‌ها استمرار دارند باید دقت کرد که این امتحانات تقوای ما را کم‌رنگ نکند و در همه آزمون‌ها تقوا ما را از لغزش‌ها، بداخلاقی‌ها و عصبانی‌شدن‌ها صیانت کند.

نکونام در ادامه به نامگذاری شعار سال برای سومین سال به نام تولید پرداخت و افزود: تولید ضرورت امروز جامعه است، سه سال پیاپی رهبر معظم انقلاب با عناوین مختلف جامعه را به این مسئله توجه می‌دهند، البته پیش از این سال‌ها نیز مسائل اقتصادی مطرح بود که در سال‌های اخیر با جنگ اقتصادی، انواع ترفندهای دشمن و نقشه زمین‌گیر کردن کشور توسط آنان مواجه هستیم.

وی گفت: هدف دشمن این است که چرخ اقتصادی انقلاب نچرخد، به‌همین دلیل رهبر انقلاب با درایت به پایداری اقتصادی تاکید دارند که کشور به سمت تولید ثروت و درآمدزایی سوق داده شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد به جایگاه مناسب اقتصادی ایران در میان کشورهای دنیا اشاره و تصریح کرد: با همت نخبگان، جوانان و افراد متعهد به انقلاب اسلامی در جایگاه هجدهم اقتصادی دنیا ایستاده‌ایم که باید تلاش فعالان اقتصادی با پشتیبانی‌های قوی و مانع‌زدایی‌ها از طریق دولت‌مردان صورت بگیرد چرا که بیت‌المال و اداره کشور دست این افراد است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امیدواریم دولت بعد پشتیبان باشد و کشور را به سمت حرکت‌های تولیدی سوق دهد، موانعی مانند قاچاق و واردات بی‌رویه باید برطرف شود تا اقتصاد به‌معنای واقعی جایگاه خود را پیدا کند.

نکونام با بیان اینکه دشمن همچنان به کشور طمع دارد، یادآور شد: بنابراین بر تحریم‌ها اصرار دارد، باید حالت یاس را در دل دشمن از طریق تولید، رفع موانع و پشتیبانی همگانی ایجاد کرد، جوانان گردانندگان چرخه اقتصادی هستند، همه برای پشتیبانی سهم دارند و این تکلیف بر دوش همه است.

امام جمعه شهرکرد به ۱۲ فروردین اشاره و بیان کرد: جمهوری اسلامی یعنی توحید، ارزش‌های شیطانی را از جامعه زدودن و ارزش‌های الهی را در جامعه کاشتن، جمهوری اسلامی می‌خواهد انسان را به اوج کرامت برساند و به فرموده امام راحل (ره) این روز عید است.

وی به نیمه شعبان و میلاد امام عصر (عج) پرداخت و اضافه کرد: این روز، روز مستضعفان است، برای از بین رفتن طاغوت و ستمگران شرایط باید فراهم باشد که جهاد همگانی و ادامه دادن راه زمینه را برای برپایی حکومت عدل فراهم می‌کند، انقلاب اسلامی باور به دین را در دنیا افزایش داد، اینکه دین می‌تواند اقتصاد جامعه را متحول کرده و معاش و معاد را برای بشریت فراهم کند، بنابراین انقلاب اسلامی برای ظهور و برپایی عدل جهانی زمینه‌سازی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: روز نیمه شعبان، روز سربازان گمنام نیز نامگذاری شده است، افرادی که گمنام برای امنیت کشور تلاش کرده، بالاترین مجاهدت‌ها را دارند خطرات را به جان می‌خرند تا توطئه دشمنان را خنثی کنند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد در پایان به ۱۳ فروردین و روز طبیعت اشاره و خاطرنشان کرد: از کادر سلامت، مردم و مسئولان تقدیر می‌شود و باید در این روز احتیاط کرد تا شاهد تلفات بیشتر نباشیم.

 

انتهای پیام
captcha