بزرگترین بشارت آیات قرآنی ترویج و تبیین آن در جامعه اسلامی است
کد خبر: 3962559
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

بزرگترین بشارت آیات قرآنی ترویج و تبیین آن در جامعه اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بزرگترین بشارت آیات قرآنی ترویج و تبیین آن در زندگی مسلمانان و جامعه اسلامی است.

بزرگترین بشارت آیات قرآنی ترویج و تبیین آن در جامعه اسلامی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۵ فروردین‌ماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های قرآنی ماه رمضان، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و تجلی آیات آن در شب قدر است، افزود: قرآن کریم توسط خداوند متعال در چندین مرحله بر قلب و روح پیامبر مکرم اسلام نازل شده است و بزرگترین بشارت آیات قرآنی ترویج و تبیین آن در زندگی مسلمانان و جامعه اسلامی است.

وی بزرگترین وظیفه امت اسلامی را توجه ویژه به کلام الهی و ترویج آن در گستره اقدامات فرهنگی و مذهبی عنوان کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ماه ابلاغ دستور الهی است و در این راستا باید مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی به صورت ویژه به تبیین مفاهیم قرآن کریم در جامعه بپردازند.

ترویج مفاهیم قرآن در جامعه نشاط معنوی و امید را به دنبال دارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه متولیان دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی باید به انتقال مفهوم و پیام اصلی قرآن کریم در جامعه اسلامی بپردازند، خاطر نشان کرد: اولین قدم در این راه تجلی پیام الهی در وجود خویش با استفاده از انس با قرآن است و در گام بعدی نشر حقیقت وجودی کلام الهی باید انجام گیرد تا این پیام نسل به نسل و سینه به سینه در بین امت مسلمان انتقال یابد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در ادامه از اقدامات اخیر مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دولت و عدم کنترل فراگیری کرونا در جامعه در ایام نوروز انتقاد کرد و افزود: زمانی که باید تصمیمات لازم در راستای کنترل رفت و آمد و یا تردد بین شهر‌ها در سفر‌های نوروزی صورت می‌گرفت با عدم رعایت پروتکل‌ها مواجه شدیم و حال در آستانه ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود برپایی محافل قرآنی و یا مذهبی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی ممکن نیست.

وی از برگزاری تمامی برنامه‌های ماه مبارک رمضان با رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در شرایط حساس کرونایی باید به اقدامات فرهنگی و مذهبی خود با توجه به پروتکل‌ها و اصول بهداشتی ادامه دهیم چرا که رسالت بزرگ ماه مبارک رمضان بندگی و عبادت است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی را گفتمان سازی انقلابی و ایجاد جریان قرآنی در جامعه عنوان و بیان کرد: در این راستا عملیات بزرگ رمضان با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برگزار و محفل انس با قرآن کریم نیز در مصلای امام خمینی(ره) و سایر مساجد در شهر‌ها و روستا‌ها برپا خواهد شد.

وی به بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای استان در اجرای کامل برنامه‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تمام روحانیون و متولیان قرآن کریم در این برنامه‌ها علاوه بر ترتیل و جز خوانی قرآن به ارائه تفاسیر و مفاهیم کلام وحی خواهند پرداخت.

برگزاری برنامه‌های ماه رمضان با محوریت چالش‌های فرهنگی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با صداوسیمای مرکز اردبیل همانند سال‌های گذشته ویژه برنامه‌های متعددی در جهت تبیین اهداف و مفاهیم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ترتیب داده شده که مهم‌ترین آن‌ها ایجاد مسابقات و پویش‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر محوریت قرار دادن مسجد به عنوان پایگاه اصلی رشد و تربیت دینی در ماه مبارک رمضان تاکید و اظهار کرد: در این راستا طرح تحول اجتماعی مسجد و جشنواره محله همدل برگزار خواهد شد که مهم‌ترین اهداف آن مشارکت جوانان و نوجوانان در برنامه‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: تاکنون با مشارکت قرارگاه حضرت فاطمه الزهرا(س) استان اردبیل ۴۱ مسجد تراز انقلاب طراحی شده و امیدواریم تا این طرح در ماه مبارک رمضان در کلیه مساجد اجرایی شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر جزئیات انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی در قالب جشنواره محله همدل اشاره کرد و گفت: در این طرح متولیان و جوانان در هر مسجد باید به شناسایی مشکلات محله خود پرداخته و با مستند سازی عملی به رفع آن در محلات بپردازند.

وی شناسایی نقاط اثر گذار فرهنگی را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح باید روحانیون و متولیان هر مسجد به صورت فعال با ۱۰۰ نفر ارتباط برقرار کرده و پیام قرآن و رمضان را با شبکه سازی در هیأت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج محلات گسترش دهند.

انتهای پیام
captcha