تعطیلی نمازهای جماعت در مساجد زنجان
کد خبر: 3962643
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

تعطیلی نمازهای جماعت در مساجد زنجان

فرماندار زنجان گفت: به‌دلیل شیوع کرونا و قرارگیری زنجان در وضعیت قرمز برپایی نمازهای جمعه و جماعت در مساجد استان تعطیل شد.

تعطیلی نمازهای جماعت در زنجانرضا عسگری، فرماندار زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: در حال حاضر شاهد بروز نتایج سفرها و دورهمی‌های نوروزی بر روند شیوع بیماری کرونا هستیم و با توجه به افزایش شمار تست‌های مثبت و تعداد بیماران بستری و سرپایی، رنگ زنجان به وضعیت قرمز تغییر یافت، بنابراین مجبور به اعمال محدودیت‌ها طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم.

وی تصریح کرد: گروه‌های شغلی 2، 3 و 4 از امروز در زنجان تعطیل هستند که در صورت بروز تخلف برخورد جدی انجام خواهد شد. گروه شغلی یک نیز به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی اجازه فعالیت دارد که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری‌ها برخورد قضایی انجام می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: همه آموزشگا‌ه‌های شهرستان زنجان اعم از دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز آموزش عالی و مجموعه حوزه‌های علمیه، همه اجتماعات در سطح شهر زنجان اعم از فرهنگی، اجتماعی و مذهبی (نمازهای جمعه و جماعت) تعطیل خواهند بود.

فرماندار زنجان تأکید کرد: اگر روند شیوع کرونا در هفته جاری ادامه داشته باشد، ظرفیت تخت بیمارستانی تکمیل می‌شود. در حال حاضر یک هزار و  300 تخت نقاهتگاهی در زنجان دایر شده و مجموعه مراکز اقامتی ادارات نیز به عنوان نقاهتگاه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه نقاهتگاه برای افرادی است که شرایط قرنطینه در منزل را نداشته و نیاز به بستری در بیمارستان ندارد، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، برای ایجاد بیمارستان صحرایی سایت‌هایی شناسایی و زیرساخت‌هایی نیز پیش‌بینی شده که این بیمارستان در صورت نیاز تجهیز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha