خرابکاری در سایت هسته‌ای نتیجه مذاکره از موضع ضعف است
کد خبر: 3964246
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲

خرابکاری در سایت هسته‌ای نتیجه مذاکره از موضع ضعف است

یک فعال سیاسی در همدان تأکید کرد: وقتی برخی از مسئولان کشور ما از موضع ضعف اصرار به انجام مذاکرات دارند، دشمن هم طمع کرده و نتیجه آن خرابکاری آن‌ها در سایت هسته‌ای می‌شود.

خرابکاری در سایت هسته‌ای نتیجه مذاکره از موضع ضعف استسعید نظری، استاد دانشگاه و فعال سیاسی در همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز بی‌شک از طرف اسرائیل و رژیم استکبار آمریکا بوده است؛ این دشمنان همواره از هر فرصتی استفاده کرده‌اند تا تأسیسات هسته‌ای ما را نابود کنند، چراکه معتقدند سیستم هسته‌ای ما مبتنی بر علم و فناوری است و دشمنان از پیشرفت نظام ما هراسناک‌اند.

وی ادامه داد: طبق نظر رهبر معظم انقلاب، تجهیز کشور به انرژی هسته‌ای امری ضروری است، چراکه در آینده سایر انرژی‌ها به اتمام خواهد رسید و جبهه استکبار نیز فواید استفاده از این انرژی را در اختیار ما نخواهد گذاشت.

نظری با اشاره به اینکه دشمن نمی‌خواهد کشور ما مستقل باشد، افزود: اقدام صورت گرفته گرچه آثار خرابی نداشته اما نتیجه سهل‌انگاری مسئولان ما بوده است؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده در صدا‌و‌سیما درباره ضعف سیستم امنیتی تأکید می‌شود برای چنین تأسیساتی باید پدافند غیرعامل داشته باشیم. در سایت فوردو در سال 92 نیز چنین اقدامی صورت گرفت اما با توجه به دارا بودن پدافند غیرعامل مشکلی رخ نداد.

وی با تأکید بر اینکه نتیجه مذاکرات کاملاً مشخص است، اضافه کرد: در تجربه برجام دیدیم که ما همه تعهدات مربوط به خودمان را انجام دادیم و در مقابل با بدعهدی روبه‌رو شدیم، بنابراین تجربه اثبات می‌کند که ما از طریق این مذاکرات به‌ جایی نخواهیم رسید.

چانه زدن با دشمن تنها طمع آن‌ها را بیشتر می‌کند

نظری ادامه داد: وقتی دشمنان می‌بینند که مسئولان سیاسی کشور ما تا این حد بر مذاکرات تمرکز کرده‌اند قطعاً تصور می‌کنند که سیستم امنیتی ما توان مقابله با آن‌ها را نخواهد داشت و نتیجه آن خرابکاری در سایت هسته‌ای خواهد بود.

وی تأکید کرد: متأسفانه برخی مسئولان خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و فرصت گستاخی به دشمنان را می‌دهند.

نظری گفت: مفهوم مذاکرات در شرایط فعلی مشخص نیست، ما با گروهی به مذاکره نشسته‌ایم ‌که قبلاً تجربه خسارت برجام را از سوی آن‌ها تجربه کرده‌ایم.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه نباید سرنوشت کشور را به تحریم‌ها گره بزنیم، بیان کرد: مذاکرات در شرایط فعلی غیرضروری و خواست ملت ما نیست، با چانه زدن با دشمن فقط طمع آن‌ها بیشتر شده و فرصت‌طلب خواهند شد.

انتهای پیام
captcha