برگزاری آزمون مجازی سراسری قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3966613
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

برگزاری آزمون مجازی سراسری قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی، نیز به‌صورت آزمایشی در روز‌های ۹ و ۱۰ اردیبهشت به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسالی امروز| برگزاری آزمون مجازی سراسری قرآن و عترت در آذربایجان‌غربیحجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که به دلیل مشکلات و فراهم نشدن زیر ساخت فنی به تعویق افتاده بود، در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) تا هفدهم این ماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون قرار بود در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اسفند برگزار شود و بیش از ۱۲۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده‌اند.

خدایاری بیان کرد: ثبت نام آزمون امسال در ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم انجام شده است.

وی ادامه داد: آزمون قرآن و عترت، برای حمایت از برنامه‌های آموزشی و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها یکی از مأموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت به شمار می‌رود.

گفتنی است، مرحله آزمایشی این آزمون نیز در دوم اردیبهشت ماه برگزار شد.

انتهای پیام
captcha