هنیه فاجعه آتش‌سوزی در بیمارستان بغداد را به رئیس جمهور عراق تسلیت گفت
کد خبر: 3967489
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

هنیه فاجعه آتش‌سوزی در بیمارستان بغداد را به رئیس جمهور عراق تسلیت گفت

رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با رئیس جمهور عراق، کشته شدن شماری از مردم این کشور در حادثه آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب در جنوب بغداد را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، اسماعیل هنیه در تماس تلفنی با برهم صالح، ضمن ابراز تأسف از این فاجعه دلخراش، تأکید کرد: عراق رکن مهمی در منطقه است و همواره از حقوق ملت فلسطین حمایت کرده است. این کشور از مصیبت به وجود آمده نیز عبور خواهد کرد.
 
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجاوزات نیروهای رژیم صهیونیستی علیه ساکنان قدس اشغالی در ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: ملت فلسطین به ویژه مردم قدس اشغالی با وجود اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی به حقوق خود و حقوق امت اسلامی پایبند هستند.
 
هنیه تأکید کرد: این اقدامات باعث از دست رفتن اراده و ایمان و اطمینان ما به پیروزی و برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس نخواهد شد.
 
برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز در این تماس تلفنی از همبستگی فلسطین با ملت عراق در این لحظات دردناک قدردانی و تشکر و بر موضع ثابت عراق در قبال مسئله فلسطین و حقوق فلسطینیان تأکید کرد.
 
بر اساس اعلام وزارت کشور عراق، بیمارستان «ابن الخطیب» ویژه بیماران کرونایی، در جنوب بغداد، روز شنبه هفته جاری در اثر انفجار کپسول اکسیژن دچار آتش‌سوزی شد که در اثر این حادثه 82 نفر کشته و 110 نفر مجروح شدند.
انتهای پیام
captcha