ناامن کردن منطقه؛ هدف استکبار برای اشغال بیشتر قدس
کد خبر: 3971531
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
مدرس حوزه علمیه بیان کرد:

ناامن کردن منطقه؛ هدف استکبار برای اشغال بیشتر قدس

یک مدرس حوزه علمیه تأکید کرد: استکبار جهانی می‌خواهد با ناامن کردن منطقه از توجه مسلمانان به مسئله فلسطین اشغالی بکاهد در حالی‌ که آزادسازی قدس مهم‌ترین مسئله در دنیای اسلام است.

ناامن کردن منطقه؛ هدف استکبار برای اشغال بیشتر قدسشهادت و مجروح شدن دختران مظلوم دانش‌آموز مدرسه سیدالشهدا(ع) و حمله روز گذشته به نمازگزاران مسجد شکر دره افغانستان برگ دیگری از مظلومیت مردم این کشور و سیاهه دیگری از ظلم و دشمنی علیه مردم آن است.

این دانش‌آموزان معصوم به قصد فراگیری علم و دانش برای گام نهادن به‌سوی آینده روشن به مدرسه رفتند اما در آتش خشم و جهل تروریست‌های ظالم و کینه‌جو گرفتار آمدند و در خون خود غلتیدند تا پیام مظلومیت چندباره این مردم را به جهانیان برسانند و به جهانیان بفهمانند حقوق بشر برای برخی دولت‌مردان کلمه‌ای بیش نیست.

حجت‌الاسلام مصطفی سلیمانیان، مدرس حوزه علمیه و پژوهشگر مسائل اجتماعی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مسئله اصلی در دنیای اسلام مسئله قدس و آزادسازی آن است، اظهار کرد: استکبار جهانی می‌خواهد با ناامن کردن منطقه غرب آسیا و افغانستان حضور و اشغالگری خود را در فلسطین ادامه و حواس متفکران را از مسئله فلسطین به دور کند.

وی با اشاره به اینکه کشور بزرگ افغانستان دارای سابقه تاریخی، فرهنگی و علمی بزرگی است، یادآور شد: دانشمندان بسیاری از این کشور به‌ویژه از منطقه بخارا به دنیا آمده‌اند و خدمات علمی و معنوی بسیاری به دنیای اسلام داشته‌اند.

سلیمانیان ادامه داد: گرچه مردم این کشور دارای سابقه فرهنگی و تمدنی قوی است اما قریب به صد سال است که با دخالت‌های لیبرال‌های غرب و کمونیسم‌های شرق دستخوش مشکلات و اتفاقات تأسف‌باری شده است، اشغال نظامی، جنگ‌های داخلی، کشت و قاچاق مواد مخدر توسط غیرمسلمان‌ها از جمله آثار اشغال این کشور بوده است.

این مدرس حوزه علمیه با تأکید بر موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی حاکم بر این کشور گفت: مسلماً امنیت و ثبات این کشور موجب پیشرفت آن خواهد بود که جبهه استکبار و بدخواهان این موضوع را نمی‌خواهند.

سلیمانیان تصریح کرد: یکی از اهداف گروه‌های تروریستی طالبان و داعش که بر اثر فتواهای علمای ناآگاه شکل‌ گرفته بود ورود به داخل خاک ایران و مقابله با جمهوری اسلامی بود که با رشادت‌های مدافعان حرم این توطئه برملا شد و این نقشه شوم شکست خورد که البته نقش نیروهای افغانی در شکست داعش را نمی‌توان نادیده گرفت چراکه حتی پیش از ورود مدافعان حرم ایرانی، مدافعان حرم افغانستانی از حرم حضرت زینب(س) دفاع کردند و استکبار جهانی شکست سختی از نیروهای افغان در سوریه و عراق متحمل شد.

وی تأکید کرد: پس از شکست داعش در سوریه، در ماه مبارک رمضان توجه گروه‌های جهادی مسلمانان به سمت فلسطین اشغالی معطوف شد و حکومت غاصبانه این رژیم مورد تهدید و حمله قرار گرفت از این رو جبهه استکبار با مورد هدف قرار دادن مدرسه سیدالشهدا(ع) در کابل درصدد بود ذهن‌ها را از سمت مسئله فلسطین به مسیرهای دیگری معطوف کند.

سلیمانیان گفت: دشمن می‌خواهد جلوی انتفاضه جدید فلسطین را گرفته و نهضتی که در ماه مبارک رمضان علیه رژیم اشغالگر شکل گرفته بود را از بین ببرد.

این مدرس حوزه علمیه گفت: حمله به دانش‌آموزان از سوی هیچ مکتب و مذهبی مورد تأیید نیست در حالی‌ که سازمان حقوق بشر در این زمینه کاملاً سکوت اختیار کرد و این در حالی‌ است که در اثر حمله به یک دختر در منطقه غرب کلی بیانیه و جلسه شکل می‌گیرد و ابراز همدردی می‌کنند.

وی تأکید کرد: تمام مسلمانان جهان وظیفه دارند این اقدام جنایت‌کارانه را محکوم و نخبگان و دانشگاهیان نیز با آگاهی‌بخشی به جامعه جلوی چنین مسائلی را بگیرد و با حفظ وحدت اسلامی مانع از گسترش گروه‌های تروریستی وابسته به آمریکا و اسرائیل شوند.

سلیمانیان بیان کرد: جبهه اسلام باید با حفظ وحدت از تمدن پر ابهت و پر سابقه کشور افغانستان و سایر کشورهای اسلامی دفاع کرده و امنیت را به این منطقه بازگرداند.

انتهای پیام
captcha