توجه به قرآن یکی از برکات نظام اسلامی است
کد خبر: 3972047
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹

توجه به قرآن یکی از برکات نظام اسلامی است

استاد حوزه علمیه قزوین ضمن اشاره به اینکه همه حقایق در قرآن است و کلیات هدایت انسان در این کتاب آسمانی آمده است، گفت: توجه به قرآن کریم یکی از برکات نظام اسلامی ما است که یأس و ناامیدی دشمنان را به همراه داشته است.

توجه به قرآن یکی از برکات نظام اسلامی است

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر حاجی محمدی، استاد حوزه علمیه قزوین، ظهر امروز 27 اردیبهشت در مراسم محفل انس با قرآن که در مدرسه علمیه کوثر خواهران قزوین برگزار شد گفت: نظام حقوقی الهی بر دو رکن استوار بوده و از دو بخش تشکیل شده است یکی قرآن، به‌عنوان برنامه سعادت‌بخش زندگی انسان‌ها و دوم نظام حقوقی الهی، نبوت است.

وی خاطرنشان کرد: همانا قرآن انسان‌ها را به مستقیم‌ترین و استوارترین راه‌ها، هدایت می‌کند و بشارت می‌دهد به مؤمنانی که کارهای شایسته انجام می‌دهند و برای آن‌ها پاداش بزرگی است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: وجود نازنین حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) به‌عنوان هادی و مایه رحمت است و برای اینکه یک صفات طیبه برای بشریت فراهم شود خداوند سه مأموریت تلاوت، تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت را بر عهده پیامبر اکرم (ص) نهاد.

وی تصریح کرد: همین قرآن، انسان را به بهترین راه هدایت می‌کند و ممکن است کسی از آن بهره نبرد و یا به‌واسطه قرآن به اوج رسیده و عزت یابد.

حجت‌الاسلام حاجی محمدی بیان کرد: همه حقایق در قرآن است، بدین معناست که هر آنچه در رابطه با هدایت انسان است، کلیات آن در این کتاب آسمانی آمده است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اگر به قرآن عمل کنیم همه دردهای بشری در زمینه‌های مختلف درمان می‌شود، ولی اگر اختلاف داریم به‌واسطه حسد و تنبلی و بدخواهی و بدبینی است.

حجت‌الاسلام حاجی محمدی گفت: توجه به قرآن کریم یکی از برکات نظام اسلامی ما است که یأس و ناامیدی دشمنان را به همراه داشته است.

وی در پایان تأکید کرد: برگزاری همین محفل انس با قرآن نیز یکی از اقدامات شایسته‌ای است که لازم است ارج نهاده شود، چراکه قرآن کتاب بزرگی است که ما کمتر ازآنچه شایسته این کتاب الهی است بدان توجه کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha