پیشرفت ۲۵ درصدی صحن حضرت زینب(س) در کربلا / آغاز ساخت صحن امام باقر(ع) در کاظمین
کد خبر: 3972463
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

پیشرفت ۲۵ درصدی صحن حضرت زینب(س) در کربلا / آغاز ساخت صحن امام باقر(ع) در کاظمین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از پیشرفت بیش از ۲۵ درصدی کار ساخت صحن حضرت زینب(س) حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی خبر داد و گفت: مردم مشارکت خوبی داشته و کار توسعه حرم متوقف نیست.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) در قالب صحن و شبستان حضرت زینب(س) در حال انجام است،‌ گفت: پیشرفت كلی كار تاكنون بیش از 25 درصد است.

وی با بیان اینكه بحمد الهی مردم مشاركت بسیار خوبی دارند و كار توسعه حرم سیدالشهدا(ع) متوقف نشده است، گفت: صحن مطهر حضرت زینب(س) در محدوده بین باب‌الرأس تا باب‌القبله حرم مطهر امام حسین(ع) و تل زینبیه به طرف خیمه‌گاه حسینی واقع شده که شامل فضاهای زیارتی و غیرزیارتی است.

قاسمی با تأكید بر اینكه عمده مصالح استفاده شده در ساخت صحن حضرت زینب(س)، از داخل کشور تأمین می‌شود، گفت: حتی نیروهایی كه برای ساخت این صحن استفاده می‌شود همگی از ایران و متخصصان كشورمان هستند و با توجه به نیازهایی كه كار ساخت صحن دارند، متخصصان لازم را از كشورمان به آنجا اعزام می‌كنیم كه در حقیقت این كار هم حمایت از تولید ملی كشورمان و هم ایجاد اشتغال است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس یادآور شد: بر اساس روایات، خیران حرم‌ساز در ثواب زیارت زائرانی که در طول‌سال‌ها و قرن‌های آتی به حرم مطهر مشرف می‌شوند، شریک خواهند بود لذا محبان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌توانند كمك‌های نقدی خود را به شماره كارت 6037991899884807  (بانک ملی ایران) و یا از طریق درگاه پرداخت آنلاین نذورات به آدرس https://atabat.org/fa/onlinepayment/form پرداخت كنند.

وی در ادامه به ساخت صحن امام محمدباقر(ع) در كاظمین نیز كه با همت مردم فارس در حال احداث است، اشاره كرد و گفت: كارهای مقدماتی اولیه ساخت صحن یعنی نقشه‌برداری و طراحی آن انجام شده و بخشی از گودبرداری هم به مرحله اجرا رسیده است.

انتهای پیام
captcha