ثبت 2 وقف جدید در همدان
کد خبر: 3973132
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
در سال جاری؛

ثبت 2 وقف جدید در همدان

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از ثبت دو وقف جدید در سال جدید در این استان خبر داد.

ثبت 2 وقف جدید در همدانسیدعلی حسینی، معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که هر دو در شهرستان اسدآباد بوده است.

وی ادامه داد: یکی از این موقوفات منزل مسکونی سه طبقه بود که با ارزش بیش از چهار میلیارد تومان در جهت هزینه برای نیازهای روز جامعه وقف شد همچنین در یکی از روستاهای این شهرستان زمینی در مجاورت قبرستان وقف شده تا در آینده برای دفن اموات استفاده شود.

حسینی اظهار کرد: اخیراً نیز وقف جدیدی در شهرستان اسدآباد در مرحله ثبت نهایی قرار گرفته که به محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در استان همدان در زمینه‌های تهیه و تأمین جهیزیه نوعروسان، تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند و همچنین وقف‌های قرآنی نیاز جدی برای انجام وقف وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه‌های روضه‌خوانی برای حضرت اباعبدالله(ع) و همچنین اطعام نیازمندان منابع موقوفاتی خوبی جذب شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین وقف‌های مورد نیاز استان و البته کل کشور جذب وقف‌های قرآنی است که در این راستا واقفین را توجیه و مشاوره‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

حسینی در پایان تأکید کرد: متأسفانه اقبال کمی برای انجام وقف‌های قرآنی وجود دارد چراکه تبلیغات خوبی در این زمینه صورت نگرفته و مردم توجیه نشده و انگیزه کافی برای انجام این کار را ندارند.

انتهای پیام
captcha