هادی العامری: کاستن از اعتبار الحشد الشعبی تضعیف دولت است
کد خبر: 3974115
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۲

هادی العامری: کاستن از اعتبار الحشد الشعبی تضعیف دولت است

هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق در واکنش به بازداشت «قاسم محمود مصلح» فرمانده ارشد الحشد الشعبی گفت: هرکس به هر بهانه‌ای دنبال کاستن از اعتبار الحشد الشعبی باشد در حقیقت در پی تضعیف حیثیت دولت است.

هادی العلنری

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الفرات، هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق در واکنش به بازداشت قاسم مصلح، از رهبران الحشد الشعبی گفت: هرکس به هر بهانه‌ای دنبال کاستن از اعتبار الحشد الشعبی باشد در حقیقت در پی تضعیف حیثیت دولت است.
وی افزود: بازداشت‌ها به معنای پیچیده و به دور از رویه‌های قانونی و اساسی بوده و با رویه قضایی شخصی انجام می‌شود و درواقع با هدف دور زدن دادگستری صورت گرفته بدون اینکه مبتنی بر قواعد قانون اساسی بوده باشد. 
العامری خاطرنشان کرد: قوه قضائیه و خدمات امنیتی را نمی‌توان به یک نفر تقلیل داد و برخی اقدامات غلط مانند بازداشت بدون دستور و روش‌های شکنجه وجود دارد که ما هرگز نمی‌توانیم آنها را بپذیریم چراکه پذیرفتن آن به معنای نخستین گام برای حرکت در مسیر دیکتاتوری است.
العامری در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم كه عراق و خدمت به مردم عراق نقطه آغاز و اساس اتحاد ما باشد.
منابع خبری نزدیک به الحشد الشعبی پیش‌تر اعلام کردند که نیروهای آمریکایی با همکاری سازمان اطلاعات عراق، مصلح را از طریق عملیات «هلی برن» در منطقه «الدوره» (جنوب بغداد) بازداشت کرده‌اند.
براساس برخی گزارش‌های غیر مستند، مصلح به اتهام حملات موشکی اخیر به پایگاه نظامیان آمریکا در «عین الاسد» در غرب الانبار بازداشت شد، اما در گزارش‌های دیگری فاش شد که بازداشت این فرمانده الحشدالشعبی بخاطر جلوگیری از ورود کاروان نظامیان آمریکایی از سوریه به استان الانبار عراق بوده است.
انتهای پیام
captcha