توزیع کمک‌های مؤمنانه در بقاع متبرکه شاخص چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3975718
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
در سالروز شهادت امام ششم شیعیان انجام می‌شود؛

توزیع کمک‌های مؤمنانه در بقاع متبرکه شاخص چهارمحال‌وبختیاری

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات استان و نیز توزیع ۲ هزار بسته غذای گرم از محل کمک خیران در ایام شهادت امام صادق(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مهرابی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره)، سالگرد شهدای پانزدهم خرداد و فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: در این ایام ویژه‌برنامه‌های فراوانی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان پیش‌بینی شده بود که در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در شب و روز ارتحال آن امام راحل در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد.

مهرابی تصریح کرد: سیاه پوش کردن بقاع متبرکه، نصب تمثال مبارک معمار کبیر انقلاب اسلامی، قرائت دعای کمیل و ندبه از دیگر برنامه‌های سالگرد امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به اهمیت قیام ۱۵ خرداد در تاریخ سیاسی ایران، بیان کرد: برپایی مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد نیز با پخش نماهنگ از ماذنه‌های بقاع متبرکه، برگزاری سخنرانی در فضای باز از جمله برنامه‌های گرامیداشت این روز است. ضمن اینکه برپایی مراسم عزاداری و سخنرانی به مناسبت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع) در بقاع متبرکه استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهتمام این نهاد در رسیدگی به وضعیت معیشتی اقشار نیازمند، بیان کرد: همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، ۳۰۰ بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات استان تهیه و در بین نیازمندان توزیع خواهد شد؛ در همین راستا ۲ هزار بسته غذای گرم از محل کمک خیران در این ایام تهیه و توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha