ارسال ۱۴۸ اثر به جشنواره «بهار قرآن» زنجان
کد خبر: 3975966
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

ارسال ۱۴۸ اثر به جشنواره «بهار قرآن» زنجان

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در نخستین جشنواره «بهار قرآن» بیش از ۷۰ نفر با ۱۴۸ اثر شرکت کردند و ۱۶ نفر برگزیده شدند.

ارسال 148 اثر به جشنواره «بهار قرآن» زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، ابراهیم قاسمی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، 17 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین جشنواره ادبی ـ هنری «بهار قرآن» با همکاری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد، سینمای جوان استان و کنگره 3535 شهید زنجانی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه نیز در دو بخش ادبی و هنری تدارک دیده شده بود، بیان کرد: علاقه‌مندان در بخش نخست فیلم کوتاه با موضوع آموزه‌های قرآن تولید و ارسال کردند. در بخش ادبی نیز افراد آثار خود در رشته‌های شعر، داستان و دلنوشته را به زبان ترکی و فارسی با مضمون قرآن و عترت به جشنواره ارائه دادند.

این مسئول هدف از برگزاری این جشنواره را تولید محتوا پیرامون ماه مبارک رمضان و همچنین برای حمایت از پویش در خانه بمانیم، مشارکت جمعی در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی، ترویج فرهنگ در خانه ماندن، تقدیر از کادر پزشکی درمانی و خدماتی، خاطرات ماه رمضان و رزمایش همدلی و مهربانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا خواند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره بهار قرآن را بیش از 70 نفر با 148 اثر برشمرد و گفت: 31 نفر از شرکت‌کنندگان آقا و 41 نفر خانم بودند. 131 اثر در بخش ادبی و 17 اثر در بخش فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش شعر فارسی 89 اثر درایفت شد، ادامه داد: همچنین در بخش دلنوشته نیز 29 اثر، شعر ترکی 11 اثر و دلنوشته ترکی دو اثر به دبیرخانه ارسال شده بود و طبق رأی داوران 16 نفر برگزیده شدند که 15 نفر از آن‌ها در بخش ادبی و یک نفر در بخش فیلم بودند.

انتهای پیام
captcha