صدور مجوز حضور زنان در مساجد دبی پس از یک سال
کد خبر: 3976229
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

صدور مجوز حضور زنان در مساجد دبی پس از یک سال

مقامات شهر دبی در بخشنامه‌ای اعلام کردند نمازخانه‌های بانوان در مساجد این شهر می‌توانند پذیرای نمازگزاران باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج تایمز، مقامات شهر دبی در بخشنامه‌ای که در اختیار امامان جماعت مساجد این شهر گذاشته شده است، اعلام کردند مساجد اکنون می‌توانند پذیرای بانوان نمازگزار باشند. 

در این بخشنامه که از سوی اداره خدمات دینی، امور اسلامی و خیریه (IACAD) دبی صادر شده آمده است: از كارکنان مساجد خواسته شده كه از نماز عصر روز دوشنبه 7 ژوئن 2021 تمام نمازخانه‌های بانوان را در دبی بازگشایی شوند. اقدامات دقیق پیشگیرانه برای نمازخانه‌های مردانه در مورد بانوان نیز اعمال خواهد شد.

از ماه مارس سال گذشته که امارات متحده عربی تعلیق نمازهای جماعت در مساجد را اعلام کرد تا کنون نمازخانه‌های زنان بیش از یک سال تعطیل بوده است. در حالی که در ماه گذشته مساجد برای نمازگزاران مرد بازگشایی شد، بخش زنان همچنان بسته بود.

در پی انتشار خبر صدور این مجوز، زنان در سراسر دبی خوشحال شدند. سیما انصاری یکی از ساکنان دبی گفت که احساس می‌کند درهای برکت یک بار دیگر باز شده است. وی گفت که بیشتر به دلیل مجاورت با مسجد به خانه جدید خود نقل مکان کرده است.

وی افزود: خانواده ما، یعنی من و همسر و دو بچه‌ام، می‌خواستیم با هم به نماز برویم. اما با تعطیل شدن نمازخانه‌های بانوان، هرگز فرصتی پیدا نکردیم که با هم برویم. من فقط از بالکن خود به نماز گوش می‌دادم و خدا را شکر می‌کردم که حداقل اجازه داد مردان ما بتوانند به جماعت نماز بخوانند. اما من آنقدر هیجان‌زده هستم که برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته، می‌توانم با جماعت در مسجد نماز بخوانم. نماز جماعت در داخل مسجد شیرینی متفاوتی دارد.

مؤمنه احمد نیز مشتاقانه منتظر است که سرانجام پس از مدت‌ها به مسجد قدم بگذارد. وی می‌گوید که او و خانواده‌اش مجبور به ترک سنت قدیمی نماز جمعه در مساجد شدند. وی افزود: بعد از گذشت بیش از یک سال، قصد داریم این رسم را دوباره به خواست خدا احیا کنیم و خوشحالم که این نعمت به ما برگشته است.

انتهای پیام
captcha