تضعیف دولت‌ هم‌سویی با رسانه‌های بیگانه است
کد خبر: 3977929
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

تضعیف دولت‌ هم‌سویی با رسانه‌های بیگانه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تضعیف دولت‌ به منزله تضعیف نظام است، اظهار کرد: زیر سؤال بردن نظام باید خط قرمز ما باشد چراکه در غیر این‌صورت مسیری را طی می‌کنیم که رسانه‌های بیگانه تبلیغ می‌کنند.

تضعیف دولت‌ هم‌سویی با رسانه‌های بیگانه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی، امروز، 26 خرداد ماه در جمع با خبرنگاران، اظهار کرد: در محتوای حکومتی ما دو جزء لاینفک، سازنده و کلیدی «جمهوریت و اسلامیت» وجود دارد که اگر هر کدام از آنها سلب شود سیستم دچار فروپاشی می‌شود.

وی افزود: برای این که نشان دهیم این حاکمیت مردمی است، ناگزیر به راستی‌آزمایی و مراجعه به افکار عمومی هستیم لذا انتخابات ترازویی است که وضعیت جمهوریت را به ما نشان می‌دهد و لازمه مشارکت مردم را برخورد صادقانه و شفافیت در امور بوده و برای اینکه مردم علاقه‌مند مشارکت باشند باید با آ‌ن‌ها شفاف برخورد شود و علل داخلی یا خارجی ناکامی‌ها و حتی موفقیت‌ها توضیح داده شود.

حجت‌الاسلام خدایاری بیان کرد: متأسفانه در مواردی اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نگرفته، شبهات به درستی شناسایی نشده و این عوامل باعث ایجاد شائبه‌هایی در فضای مجازی شده و پاره‌ای از انتظارات مردم به حق است. وقتی ایده‌آل‌گرا هستیم، ادعاهای بزرگ داریم و وعده‌های بزرگ به مردم می‌دهیم مردم نیز خواستار تحقق آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: اگر در ترسیم وضع موجود فقط باعث و بانی آن را دولت به مفهوم قوه مجریه معرفی کنیم، در حقیقت مبادرت به افزایش انتظارات مردم از قوه مجریه و شخص رئیس‌جمهور کرده و در نتیجه قوه مجریه را به عنوان قوه‌ای که به تنهایی قادر به تغییر وضع موجود است معرفی کرده‌ایم و از فردای تغییر دولت تمام نگاه‌ها به دولت به عنوان قدرتی معجزه‌گر دوخته می‌شود و دولت بعدی با این مسائل و مشکلات فعلی که پاره‌ای از آنها دارای عوامل بسیار پیچیده‌ای هستند باید دست و پنجه نرم کرده و در زمان اندک بتواند توقعات جامعه را تأمین و برآورده کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی تصریح کرد: راه‌حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی و بین‌المللی قهر کردن با صندوق رأی نیست اتفاقاً راهکار حل مشکلات کشور از راه صندوق‌های رأی می‌گذرد و مطالبات و اقتضائات امروز با هشت سال گذشته تفاوت دارد و انتخابات به مفهوم ناکارآمد بودن انتخابات گذشته نیست ضمن اینکه فلسفه مشارکت نیز این نیست که مردم از سیستم راضی باشند تا در انتخابات شرکت کنند بلکه به این معنی است که مردم خواهان تغییر هستند، ایده‌ها و منویات جدید را دنبال می‌کنند و به دنبال حل مسئله یا مسائلی هستند که در انتخابات‌های گذشته به نحوی از آنها مورد غفلت و با کم‌توجهی و یا با وجود مورد توجه بودن به دلایل مختلف در اولویت‌های اول قرار نگرفته‌اند.

وی اظهار کرد: این تمرین دموکراسی است و برای جامعه‌ای که می‌خواهد به دموکراسی برسد 40 سال مدت زمان طولانی نیست که ناامید شویم و دموکراسی را مردم با تحمل، سعه‌صدر، بردباری، آسیب‌شناسی، بررسی ضعف‌ها، آگاهانه رأی دادن و در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی محقق می‌سازند.

حجت‌الاسلام خدایاری تأکید کرد: در فرایند اطلاع‌رسانی شایعات منجر به شبهات و شبهات منجر به ابهامات می‌شود و در مرحله چهارم به تلقین می‌رسد و در جوامعی که روح تحقیق ضعیف است شایعه و شبهات گسترش می‌یابد، به دنبال آن جامعه آلوده و اراده‌ها تضعیف می‌شود، افراد پیگیر مناظره‌ها و دیدگاه نامزدها نمی‌شوند، دچار یأس و ناامیدی شده و این تفکر که رأی من تأثیری ندارد غالب می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: حاکمیت اقلیت بر اکثریت به دست خود اکثریت از طریق عدم مشارکت روی می‌دهد لذا مشارکت اجتناب ‌ناپذیر بوده و علاوه بر مشارکت حداکثری انتخاب باید آگاهانه، فعالانه، با مطالعات قبلی و آسیب‌شناسانه باشد و تضعیف دولت‌ها به منزله تضعیف نظام است و زیر سوال بردن نظام باید خط قرمز ما باشد چرا که در غیر این‌صورت مسیری را طی می‌کنیم که رسانه‌های بیگانه تبلیغ می‌کنند.

انتهای پیام
captcha