بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی؛ مهم‌ترین راهبرد درآمد پایدار در جهاددانشگاهی
کد خبر: 3978049
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی؛ مهم‌ترین راهبرد درآمد پایدار در جهاددانشگاهی

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور گفت: شناسایی و معرفی فعالیت شاخص براساس ظرفیت‌های بومی مهم‌ترین راهبرد توسعه و درآمد پایدار جهاد دانشگاهی است.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، مهدی باصولی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور امروز، ۲۶ خردادماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه حرکت جهاد همیشه رو به رشد بوده و هدف از قدم‌های برداشته شده پیشرفت و توسعه است، اظهار کرد: در جهاددانشگاهی کردستان طی سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای توسعه شده، هرچند با فراز و نشیب همراه بوده است.

وی با بیان اینکه تک تک اعضای واحد باید به کار گروهی ایمان داشته و تصمیم با خرد جمعی گرفته شود و همه به آن احترام بگذارند، افزود: در یک سازمان هیچ وقت همه‌ ایرادات مربوط به یک فرد نیست و همه‌ موفقیت‌ها هم مربوط به یک نفر نیست. همه باید همدلانه در راستای ارتقا و رسیدن به اهداف سازمان تلاش کنند.

عضو هیئت رئیسه جهاددانشگاهی کشور با اشاره به اهمیت توجه به منابع انسانی بیان کرد: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی است؛ به ویژه در جهاد دانشگاهی نیروی انسانی باید به کار خود اعتقاد داشته و در مقابل نیز باید صدای اعضا شنیده شود و به دغدغه‌های آن‌ها پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه ساز‌و‌کارها باید به گونه‌ای باشد که نیروی انسانی در دوران رکود درآمدی آسیب نبیند، افزود: باید فضایی ایجاد شود که بتوان در آرامش تصمیم‌گیری کرد و تغییرات نیز بر اساس توسعه و پیشرفت صورت گیرد.

باصولی ایجاد درآمد پایدار را امری مهم برای توسعه جهاد دانشگاهی استان ذکر کرد و گفت: هر واحد استانی باید فعالیت شاخص خود را با شناسایی‌ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بومی استان تعیین کرده و با بومی‌سازی دانش به سمت درآمد پایدار بروند.

وی کوتاه‌ترین مسیر برای ایجاد موفقیت و توسعه حرکت در راستای بومی‌سازی دانش و ظرفیت‌های استان ذکر و بیان کرد: لازم است که جهاددانشگاهی کردستان هم مسیر خود را در این راستا سریع‌تر مشخص کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی کشور یادآور شد: فعالیت مراکز جهاددانشگاهی در سطح شهرستان‌ها باید در خور و شأن جهاد دانشگاهی بوده و بتواند خدمات مختلف خود را به مردم کردستان ارائه دهد. انتظار می‌رود مسئولان استانی نیز در این راستا حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha