عملیات رمضان؛ نزدیک‌ترین معرکه به کربلا
کد خبر: 3979632
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد:

عملیات رمضان؛ نزدیک‌ترین معرکه به کربلا

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت 62 نفر در عملیات رمضان، گفت: همان‌طور که همیشه سردار شهید سلیمانی به آن اشاره داشتند هیچ عملیاتی به‌اندازه عملیات رمضان به معرکه کربلا نزدیک نیست.

عملیات رمضان؛ نزدیک‌ترین معرکه به کربلابه گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، دوم تیرماه در مراسم تجلیل از خانواده سردار شهید علیرضا حاجی‌بابایی، شهید شاخص استان همدان، اظهار کرد: در این استان چهار نفر بودند که عاشقانه برای وطن تلاش کردند، عملیات رمضان نیز یکی از سخت‌ترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس بود که به فرماندهی این چهار نفر انجام شد.

وی ادامه داد: علیرضا عاشق شهادت بود و به هدفش رسید، همچنین سردار شهید همدانی که از نزدیکان به علیرضا بود هنگامی‌ که بر روی تانک سوار شده بود به یاد علیرضا آرزوی شهادت کرده بود و بعد از چهلم این شهید بزرگوار این فیلم به نمایش گذاشته شد، چراکه سردار شهید همدانی قبل از شهادت بر عدم پخش کردن این فیلم تأکید داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و برادر شهید علیرضا حاجی‌بابایی گفت: اولین خبر شهادت علیرضا را سردار شهید همدانی به من داد.

حاجی بابایی تصریح کرد: حبیب مظاهری مالک اشتر سپاه همدان در عملیات آزادی خرمشهر ترکش خورد، او از شجاع‌ترین‌ها بود که رابطه عاطفی بسیار عمیقی با شهید علیرضا داشت.

این برادر شهید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سردار شهید سلیمانی نزدیک‌ترین معرکه به معرکه‌های کربلا را عملیات رمضان می‌دانست و می‌گفت هیچ عملیاتی به‌اندازه عملیات رمضان به معرکه کربلا نزدیک نیست.

وی ادامه داد: شهید دلاوری، شهید حاج جعفر مظاهری و شهید علوی از نزدیک‌ترین افراد به شهید علیرضاحاجی بابایی بودند که در این عملیات به شهادت رسیدند.

حاجی بابایی با بیان اینکه در این عملیات سه محور وجود داشت که شهید علیرضا عهده‌دار یک محور آن بود، یادآور شد: ۶۲ نفر در این عملیات و در محور شهید علیرضا به شهادت رسیدند و اگر این ۶۲ نفر زنده بودند در حال حاضر جایگاه علمی بالایی داشتند چراکه این افراد از هوش بالایی برخوردار بودند.

وی با اشاره به اینکه در گردان شهید علیرضا یک نفر منافق حضور داشت که خود را فردی متدین و با ایمان جلوه می‌داد و عملیات را به دشمن اطلاع داد که در نهایت ۶۲ نفر به شهادت رسیدند، گفت: شهید همدانی در سوریه شهید شد. از چهار نفر گردانی که با یکدیگر بودند تنها یک نفر مانده و آن آقای شادمانی است.

حاجی‌بابایی افزود: تا سال 98 برای عملیات رمضان با ۷۰۰ شهید و جانباز یادواره‌ای برگزار نشده بود و این مظلومیت شهدای این عملیات را نشان می‌دهد که پیرو پیگیری سردار شهید سلیمانی یادواره شهدای عملیات رمضان برای اولین بار در همدان برگزار شد.

وی یادآور شد: سردار شهید سلیمانی در این یادواره که در پنجم مردادماه در همدان حضور داشت گفت شهید همدانی وقتی در همدان بود من احساس یک سر سوزن خستگی نمی‌کردم و امنیت کامل داشتم و احساس خلأ نمی‌کردم، تصور داشتم به کوه تکیه دارم.

انتهای پیام
captcha