الحشد الشعبی: حق پاسخ به حمله آمریکا علیه مرزبانان را محفوظ می‌داریم
کد خبر: 3980656
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
ادامه واکنش‌ها به تجاوز نظامی آمریکا به خاک عراق؛

الحشد الشعبی: حق پاسخ به حمله آمریکا علیه مرزبانان را محفوظ می‌داریم

سازمان الحشد الشعبی با تأکید بر اینکه هیچ توجیهی از سوی آمریکا برای تجاوز نظامی آن به عراق قابل قبول نیست، گفت که الحشد الشعبی حق پاسخ به این جنایت آمریکا را محفوظ می‌دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، تجاوز نظامی جدید آمریکا به خاک عراق و حمله به رزمندگان الحشد الشعبی در شمال این کشور با موج محکومیت در داخل عراق همراه شد.

الحشد الشعبی: هیچ توجیه آمریکا قابل قبول نیست/حق پاسخ را محفوظ می‌داریم

سازمان الحشد الشعبی با صدور بیانیه‌ای حمله اخیر آمریکا به نیروهای این سازمان در غرب الانبار را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ساعت 2 بامداد سحرگاه امروز دوشنبه، بیست و هشتم ژوئن 2021 نیروی هوایی آمریکا سه موضع نیروهای الحشد الشعبی تیپ‌های 14 و 64 را در 13 کیلومتری داخل مرز عراق در شهرستان القائم در غرب استان الانبار هدف گرفت.

الحشد الشعبی افزود: این تجاوز به شهادت 4 نفر منجر شد که در حال انجام وظایف معمول خود در ممانعت از نفوذ عناصر تروریست داعش از سوریه به عراق بودند که در چارچوب مأموریت رسمی نیروهای الحشد الشعبی تحت فرماندهی عملیات مشترک است و هیچ گونه فعالیتی علیه حضور بیگانگان در عراق ندارند و البته الحشد الشعبی بارها بر این موضع خود تأکید کرده بود.
این سازمان گفت: مواضع الحشد الشعبی که مورد حمله قرار گرفت، شامل هیچ انبار یا چیزی مشابه آن نبوده است، برخلاف ادعاهای آمریکا که برای توجیه جنایت خود در هدف گرفتن رزمندگان الحشد الشعبی روایت می‌کند.

الحشد الشعبی گفت: ما با شدیدترین لحن این تجاوز گناهکارانه علیه نیروهایمان را محکوم می‌کنیم و بر حفظ حق قانونی در پاسخ به این تجاوزات و مجازات عاملان ارتکاب آن در خاک عراق تاکید می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: تجاوز مذکور در راستای تضعیف عراق و نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی است که آمریکا و دیگر کشورهای دنیا شاهد موفقیت آنها در سرکوب تروریسم و دور کردن خطر و شرارت آن از سر همه دنیا بودند.

این سازمان گفت: تجاوز آمریکا حمله به حاکمیت عراق است به خصوص که با موفقیت‌های بزرگی نظیر رژه بزرگ الحشد الشعبی به مناسبت تأسیس آن همزمان شده بود و فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست‌وزیر عراق بر این رژه که دیروز برگزار شد، نظارت داشتند.
در پایان این بیانیه آمده است: ما مواضع دولت عراق و اهتمام آن به قطعیت پرونده اخراج نظامیان خارجی از عراق در راستای تحقق حاکمیت کامل عراق بر خاک و آسمان خود را تمجید می‌کنیم.

الفتح: آمریکا خصومتش با ملت عراق را دوباره ثابت کرد

ائتلاف الفتح عراق به ریاست «هادی العامری» از فرماندهان الحشد الشعبی هم با صدور بیانیه‌ای گفت: بمباران مقر یک گروه از نیروهای الحشد الشعبی در واکنش به رژه شنبه گذشته این سازمان صورت گرفت.

ائتلاف الفتح هشدار داد ادامه گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا بدون اینکه به نتیجه‌ای برسد فقط وقت تلف کردن است.

الفتح افزود: حمله آمریکا به القائم و هدف قراردادن رزمندگانی که برای دفاع از مقدسات، کرامت، عزت و حاکمیت عراق لباس رزم پوشیده بودند، بار دیگر خصومت آمریکا با ملت عراق و فرزندان دلیر آن در الحشد الشعبی را نشان داد.

این ائتلاف با اشاره به بیهوده بودن حضور نظامیان آمریکایی در عراق و خطر آنها برای امنیت و ثبات این کشور گفت: ‌آمریکا می خواهد که عراق میدان تنش و درگیری باشد.دولت بغداد با پایبندی به مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان بیگانه برای عملی کردن فوری آن اقدام کند.

سخنگوی نظامی الکاظمی محکوم کرد

سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق حمله هوایی آمریکا را نقض آشکار و غیرقابل قبول حاکمیت و امنیت ملی عراق و مغایر با همه معاهدات بین‌المللی خواند و گفت: عراق بار دیگر مخالفت خود را با تبدیل شدن به میدان تسویه حساب‌ها اعلام می‌کند.

وی گفت که عراق با انجام تحقیقات، تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی را اتخاذ خواهد کرد.

عمار حکیم: دولت عراق در قبال چنین رفتارهایی مسئولیت‌پذیر باشد

سیدعمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق هم با صدور بیانیه‌ای گفت: با نگرانی زیاد حمله هوایی هواپیماهای جنگی به یکی از مقرهای الحشد الشعبی در منطقه القائم در نزدیک مرز با سوریه را دنبال می‌کنیم که به شهید و زخمی شدن شماری از رزمندگان منجر شد.

الحکیم افزود: ما به شدت نقض حاکمیت عراق از سوی هر طرفی را محکوم می‌کنیم و از دولت عراق می‌خواهیم به مسئولیت خود در قبال چنین رفتارهایی عمل کند و برای شهدا رحمت و غفران پروردگار و برای زخمی ها شفای عاجل را مسئلت داریم.

انتهای پیام
captcha