جنبش جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین اهانت به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد
کد خبر: 3980889
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

جنبش جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین اهانت به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد

جنبش جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در بیانیه‌ای سخنان سفیر پیشین آمریکا در بغداد علیه آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالی شیعیان در عراق را محکوم کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی 14 فوریه، این جنبش در بیانیه خود علاوه بر محکومیت اهانت به آیت‌الله سیستانی، تجاوزات اخیر آمریکا به مقر حشد الشعبی در عراق را نیز محکوم و با ملت عراق و حشد الشعبی و گروه‌های مقاومت ابراز همبستگی کرد.
 
در این بیانیه آمده است: جنبش جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین حمله متجاوزانه جنگنده‌های آمریکایی علیه سه مقر تیپ 14 الحشد الشعبی عراق وابسته به گردان‌های سید الشهدا (ع) و تیپ 46 این نیروها در فاصله 13 کیلومتری داخل مرزهای عراق در منطقه القائم واقع در غرب استان الانبار را که در ساعت دو بامداد دوشنبه 28 ژوئن 2021 میلادی (7 تیر1400) به وقوع پیوست، و منجر به شهادت گروهی از مجاهدین الحشد و محافظان سرزمین عراق شد، به شدت محکوم می‌کند.
 
در ادامه این بیانیه تأکید شده است: این جنبش همچنین همبستگی کامل خود را با مردم عراق، الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت عراق، به ویژه برادران گردان‌های سید الشهدا، به فرماندهی حاج ابوآلاء الولائی، اعلام می‌کند و رحمت و رضوان الهی را برای شهدای این حمله هوایی متجاوزانه که در حال دفاع از امنیت و استقلال عراق به شهادت رسیدند خواستار است و از خداوند متعال می‌خواهد که آنها را در بهشت خود در کنار پیامبر(ص)، خاندان پاک ایشان و پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین جای دهد.
 
در ادامه بیانیه، خطاب به ملت بحرین و جوانان مقاومت انقلاب 14 فوریه و تمام امت‌های مسلمان و جوانان مقاوم تأکید شده است: پس از شهادت فرماندهان پیروزی، سردار حاج قاسم سلیمانی و فرمانده شهید حاج ابومهدی المهندس، فرماندهان جبهه مقاومت به ریاست حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سردار اسماعیل قاآنی و سایر فرماندهان سپاه پاسداران و محور مقاومت در لبنان و یمن، هدف قرار‌دادن این دو فرمانده بزرگ را آغاز اخراج نیروهای آمریکایی و برچیده شدن پایگاه‌های نظامی آنها از خاورمیانه دانستند؛ این استراتژی همچنان وجود دارد و هنوز هم مهمترین دغدغه مسئولان جمهوری اسلامی و فرماندهان محور مقاومت، و در رأس آنها سید حسن نصرالله و سید عبدالملک بدرالدین حوثی و همچنین فرماندهان گروه‌های مقاومت عراق و الحشد الشعبی همین است. از این رو، امروز بحرین و سایر کشورهای اسلامی کاملاً آماده است تا حضور استعماری آمریکا را از منطقه ریشه‌کن کند و همه پایگاه‌های نظامی آنها را نابود کرده و مشاوران امنیتی و نظامی آنها را از این کشور اخراج کند.
 
جوانان بحرینی افزودند: ما از همه مردم، به ویژه جوانان مقاوم انقلاب 14 فوریه می‌خواهیم که خود را برای نبرد بین محور مقاومت و محور شرارت آمریکا، آماده و مهیا سازند تا از این غده سرطانی صهیونیستی-آمریکایی (آمریکای شیطان بزرگ) در بحرین و خاورمیانه رهایی یابند.
 
در ادامه بیانیه خطاب به همه ملت‌های مسلمان و انقلابی تأکید شده است: دولت جو بایدن، رئیس جمهور تروریست آمریکا، چهره زشت خود را آشکار کرده و پرده از چهره واقعی خود برداشته و حمایت خود را از گروه‌ تروریستی وهابی داعش نشان داده است. این دولت هنوز هم به سیاست دولت گذشته یعنی دونالد ترامپ و تهاجم و اشغالگری در کشورهای اسلامی ادامه می‌دهد.
 
این بیانیه در خصوص حمله جنایتکارانه اخیر آمریکا به مواضع الحشد الشعبی افزود: حمله متجاوزانه آمریکا علیه قهرمانان الحشد الشعبی، پس از گزارش «داگلاس سلیمان» سفیر سابق آمریکا در عراق انجام شد که وی در این گزارش، الحشد الشعبی را به همراه آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی و مراسم عزاداری حسینی، جزو بزرگترین موانع پیش روی آمریکا در عراق و مانعی در برابر منافع آمریکا در این کشور دانسته و خواستار مبارزه با آنها و از بین بردنشان شده است!
 
جوانان انقلاب 14 فوریه در بیانیه خود تأکید کرده‌اند: حمله هوایی متجاوزانه آمریکا و همچنین هدف قرار دادن مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف پس از دو حادثه مهم رخ داده است: اول رژه بزرگ نظامی الحشد الشعبی به مناسبت هفتمین سالگرد تأسیس این گروه، و دوم پس از گزارش خطرناک سفیر سابق آمریکا در عراق به دولت جو بایدن که خواستار نابودی آیت‌الله سیستانی، حشد الشعبی و مراسم عزاداری حسینی شده بود. چرا که ظهور حشد الشعبی در سال‌های اخیر، به بزرگترین مانع بر سر راه منافع اشغالگرانه آمریکا در عراق تبدیل شده است. همچنین تجاوز آمریکا علیه مبارزان الحشد الشعبی به این دلیل است که آنها از مرزهای عراق با سوریه در منطقه القائم، در برابر گروه داعش و گروه‌های تروریستی ـ تکفیری ـ وهابی حراست و محافظت می‌کنند. بنابراین هدف قرار گرفتن مواضع حشد الشعبی واکنشی به مانور نظامی این گروه و اجرای توصیه‌های سفیر سابق آمریکا بوده است.
 
جنبش جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در پایان این بیانیه اعلام کرده است: ملت‌های عرب و مسلمان به ویژه جوانان مقاومت و گروه‌های انقلابی و سیاسی در بحرین هیچ گزینه‌ای جز مقاومت برای ریشه‌کن کردن متجاوزان و اخراج آمریکا از بحرین و کل منطقه خاورمیانه ندارند تا قدس و مسجد الاقصی و سراسر سرزمین فلسطین از بحر تا نهر آزاد شده و صهیونیست‌های متجاوز از فلسطین و سایر کشورهای اسلامی بیرون رانده شوند.
 
انتهای پیام
captcha