حل مشکل ازدواج برای جوانان از وظایف اصلی حکومت اسلامی است
کد خبر: 3982876
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

حل مشکل ازدواج برای جوانان از وظایف اصلی حکومت اسلامی است

امام جمعه خوی گفت: در حل مشکلات و رفع موانع ازدواج آحاد جامعه از جمله والدین، بستگان، ثروتمندان، بانک‌ها، خیرین، مجوعه‌های خیریه و دولت جمهوری اسلامی مسئول هستند و باید با بهره‌گیری از روش‌های ابتکاری و هماهنگی‌های لازم در حل مشکلات مربوطه اقدام کنند.

ارسالی امروز| حل مشکل ازدواج برای جوانان از وظایف اصلی حکومت اسلامی استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، امروز ۱۸ تیر ماه، در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در ارتباط با ابعاد مختلف ازدواج به‌ویژه موانع ازدواج بحث‌های گسترده و مبسوطی مطرح شده، چند نمونه از موانع ازدواج را می‌گویم.

وی افزود: برخی از این موانع عمومی و همگانی هستند یعنی اختصاص به زمان خاص یا کشور خاص ندارد بلکه این موانع در تمامی زمان‌ها و در همه کشورها با درصدهای متفاوت اثرگذاری وجود دارد.

شکوری بیان کرد: تمامی موانع ازدواج راه حل دارند که در آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) و در کتب مربوطه دانشمندان اسلامی به‌صورت جدی و دقیق مطرح شده و در سیره و زندگی اهل بیت(ع) و شاگردان برجسته آن‌ها عملی شده است.

وی ادامه داد: در حل مشکلات و رفع موانع ازدواج آحاد جامعه از جمله والدین، فامیل، ثروتمندان، بانک‌ها، خیرین، مجوعه‌های خیریه و دولت جمهوری اسلامی مسئول هستند و باید با بهره‌گیری از روش‌های ابتکاری و هماهنگی‌های لازم در حل مشکلات مربوطه اقدام کنند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: فقر و نداری واقعی نه ساختگی، بیکاری و نداشتن شغل (نه تنبلی)، بهانه کردن ادامه تحصیل، بهانه کردن خدمت سربازی، وجود برادر یا خواهر بزرگتر و مجرد، نداشتن مسکن ملکی، بهانه جوئی‌های پدران و مادران و تجمل‌گرایی و تشریفات از موانع ازدواج برای جوانان است.

مقدسات دینی خط قرمز ملت ایران

وی گفت: مدتی است که در داخل کشور هماهنگ با جریان‌های ضدانقلاب خارج نشین عده‌ای شعارهای هنجارشکن علیه مقدسات دینی و ارزش‌های اسلامی می‌دهند مانند زیر سؤال بردن فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، مقابله با حجاب اسلامی، حمایت از اشخاص و جریان‌های سکولار و هتک حرمت شخصیت‌های دینی برجسته و مؤثر در انقلابی اسلامی فعالیت می‌کنند.

امام جمعه خوی اظهار کرد: در ایام رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شبیه این شعارها را از بعضی نامزدها شاهد بودیم ولی باید به همه این جریان‌های و اشخاص یادآور شد که ملت ایران این هنجار شکنی‌ها را برنمی‌تابد.

وی افزود: برای اثبات مدعی، اگر به حوادث و اتفاقات یکی دو قرن اخیر مراجعه کنیم خواهیم دید بسیاری از حاکمان و گروه‌های سیاسی، جریان‌های روشنفکری از این روش استفاده کردند و همه با شکست قطعی مواجه شده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha