بستری شدن ۱۸۰ بیمار کرونایی در خوی / خوی نخستین شهر قرمز کرونایی آذربایجان غربی
کد خبر: 3983418
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

بستری شدن ۱۸۰ بیمار کرونایی در خوی / خوی نخستین شهر قرمز کرونایی آذربایجان غربی

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان آیت‌الله خویی این شهرستان بستری هستند.

ارسالی|بستری شدن ۱۸۰ بیمار کرونایی در خوی/ خوی نخستین شهر قرمز کرونایی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، فاطمه مقدم تبریزی، رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی، ۲۰ تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به خیز پنجم کرونا در سطح کشور و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، در این مرحله خوی به عنوان نخستین شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته که نشان‌دهنده شرایط سخت کرونایی در این شهرستان است.

وی افزود: روزانه به طور میانگین، ۲۵ تا ۳۰ نفر در این شهرستان به دلیل وضعیت وخیم کرونایی در بیمارستان آیت‌الله خویی بستری می‌شوند که احتمال افزایش این آمار طی روزهای آینده نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان آیت‌الله خویی این شهرستان بستری هستند که با توجه به افزایش دما در تابستان، وظیفه سنگینی در این روزهای گرم برعهده کادر درمان وجود دارد.

وی تصریح کرد: ساده‌انگاری و نادیده گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی در خوی باعث افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شده است.

مقدم گفت: با توجه به شیوع نوع جدید کرونا به نام کرونای دلتا، از مردم درخواست می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند تا بتوانیم این موج را به سلامت پشت را بگذاریم.

انتهای پیام
captcha