«دانشنامه جوادالائمه»؛ یک شاهکار حقیقی
کد خبر: 3983512
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

«دانشنامه جوادالائمه»؛ یک شاهکار حقیقی

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی نور مشهد گفت: «دانشنامه جوادالائمه» یک دایره‌المعارف و یک شاهکار حقیقی است که به رشته تحریر درآمده است.

«دانشنامه جوادالائمه»؛ یک شاهکار حقیقیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن دعایی، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی نور مشهد و استاد و پژوهشگر حوزه و دانشگاه شامگاه گذشته، ۲۰ تیرماه در آئین رونمایی از کتاب «دانشنامه جوادالائمه(ع)» در مشهد، اظهار کرد: این دانشنامه یک دایره‌المعارف و یک شاهکار حقیقی است که به رشته تحریر درآمده است.

وی ادامه داد: این دانشنامه دارای بخش‌های پنجگانه است که بخش اول مشخصات فردی امام جواد(ع)، بخش دوم فضائل امام در چهار فصل مورد بررسی قرار گرفته، بخش سوم سیره امام جواد(ع)، بخش چهارم مناظره‌های امام و بخش پنجم سخنان حضرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی، نیز در مورد دانشنامه جوادالائمه(ع)، گفت: چه زیباست قلم در راه فضائل ائمه‌اطهار به حرکت در بیاد آن هم محضر میوه دل امام رضا(ع) امام جواد(ع) که مولود مبارک ائمه برای رسالت شیعیان جهان است.

فرازی‌نیا تصریح کرد: راوی می‌گوید امام رضا(ع) را دیدند، درحالی که امام جواد(ع) را در آغوش داشت و طواف می‌کرد. رفتم جلو و گفتم اجازه بدهید ادامه طواف را من مرکب حضرت باشم، حضرت فرمودند، بر خوب سوار و خوب مرکبی نشسته‌اند و اجازه این کار را نداد. اما می‌بینیم وقتی مصلحت اهل‌بیت اقتضا می‌کند، حضرت این میوه دل را در مدینه در سن 55 سالگی می‌گذارد و تنها به خراسان می‌آید، تا اینجا مکتب اهل‌بیت تثبیت شود و ما ریزه‌خوار خان وجودی حضرت باشیم.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: می‌بایست یاد شود که 257 نفر شاگرد در مکتب امام جواد(ع) تربیت شده‌اند و شبکه ولایت از زابل تا مصر تحت مدیریت امام جواد(ع) بود که همین تعالیم در زمان امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) تقویت شد، تا شیعه بتواند، امام غایب از نظر را به عنوان امام بپذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‎اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، بیان کرد: جوان‌ترین پیشوا، رونمایی از کتاب فاخر «دانشنامه جوادالائمه(ع)» را مایه مباهات کتابخانه‌های عمومی استان دانست.

وی در ادامه از خریداری این کتاب برای کتابخانه‌های عمومی استان خبر داده و افزود: معتقدیم امروز برای زیست‌مؤمنانه و سبک زندگی دینی، قطعا نیازمند منابعی هستیم که زیبایی‌های کلام اهل‌بیت در آن نهفته است.

سبزیان ضمن تشکر از نویسنده کتاب، اظهار کرد: کمتر به سیره امام جواد(ع) پرداخته شده است و تالیف این کتاب قطعا مورد توجه علاقه‌مندان به سبک زندگی ائمه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha