لزوم ترویج فرهنگ وقف در کهگیلویه‌وبواحمد
کد خبر: 3984504
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

لزوم ترویج فرهنگ وقف در کهگیلویه‌وبواحمد

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کهگیلویه وبویراحمد گفت: فرهنگ وقف در این استان را باید نهادینه کرد تا مردم این خطه انقلابی بدانند وقف همیشه ماندگار است.

لزوم ترویج فرهنگ وقف در کهگیلویه‌وبواحمد

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه وبویراحمد، اظهار داشت: چنانچه مردم این استان اطلاع داشتند که وقف تا ابد برای آنان توشه آخرت است کمتر به سراغ کمک‌های می‌رفتند و بیشتر اموال خود را وقف جامعه اسلامی می کردند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در دو شهرستان دهدشت و چرام هیچ‌گونه موقوفه‌ای نداریم و در یاسوج هم تعداد موقوفات خیلی محدود است. برای نمونه در شاهین شهر اصفهان 20 برابر کهگیلویه وبویراحمد موقوفه وجود دارد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: رسالت خبرگزاری قرآنی و سایر خبرگزاری‌ها این است که بر روی مقوله وقف بیشتر کار کنند و بیشتر در این زمینه به مردم شهیدپرور کهگیلویه‌وبویراحمد اطلاع رسانی کنند.

نصیرالاسلامی بیان کرد: موقوفه مربوط به روضه اباالفضل العباس(ع) و امام حسین(ع) در این استان وجود ندارد در حالی که بیشتر استان‌ها و شهرهای کشور داری چنین موقوفاتی برای گسترش فرهنگ عاشورایی هستند.

وی بیان کرد: از خیرین و متمکنین استان می‌خواهم فرهنگ وقف را بیشتر ارج نهند و بدین سمت و سو که اجری با عظمت دارد، حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha