اجرای مانور سلامت در ۵ بقعه متبرکه کردستان
کد خبر: 3985334
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

اجرای مانور سلامت در ۵ بقعه متبرکه کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: این طرح در ۵ بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، از اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت و غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا محوطه بقاع متبرکه به صورت روزانه ضدعفونی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: طرح مانور سلامت در بقعه متبرکه امامزاده پیرمحمد(ع) و هاجر خاتون(س) سنندج، آرامگاه پیر غزایی(ره) سقز، امامزادگان هاجر و سارا(س) قروه و بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله،اسماعیل و محمد(ع) شهر پیرتاج شهرستان بیجار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اوقاف و امور خیریه کردستان از نخستین روزها پای کار مقابله با ویروس کرونا بوده و در بقاع متبرکه استان اقدام به توزیع ماسک، دست‌کش، محلول ضدعفونی، بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده کرونا کرده است.

 کاروند یادآور شد: در این طرح آزمایش قند خون، فشار، ویزیت رایگان از زائران و مجاوران بقاع متبرکه انجام شود و در صورت امکان با هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا از زائرین صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha