کمک به دانش‌آموزان نیازمند چهارمحال‌وبختیاری با اجرای طرح «مهر تحصیلی»
کد خبر: 3989387
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

کمک به دانش‌آموزان نیازمند چهارمحال‌وبختیاری با اجرای طرح «مهر تحصیلی»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از اجرای طرح «مهر تحصیلی» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و کمتر برخوردار در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ۱۸ مردادماه در جمع خبرنگاران، با اعلام اینکه طرح «مهر تحصیلی» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و کمتر برخوردار در استان اجرا خواهد شد، اظهار کرد: هر ساله در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، این طرح با هدف اعطای بسته‌های لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم برخوردار توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود، امسال نیز این طرح همچون سال‌های گذشته از محل اجرای امینانه نیات واقفین نیک‌اندیش با موضوع کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند اجرا خواهد شد.

وی یکی از طر‌ح‌های حمایتی این سازمان را تأمین بخشی از نیاز‌های دانش‌آموزان برای تحصیل دانست و گفت: با اجرای طرح مهر تحصیلی با همکاری مطلوب آموزش و پرورش، دانش‌آموزان نیازمند در این استان شناسایی و بسته‌های حمایتی تحصیلی بین آن‌ها توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: تأمین بسته‌های تحصیلی شامل کیف، نوشت‌افزار و... از محل اجرای امینانه نیات واقفان و مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود و وظیفه همگان است که در مسیر علم و دانش و تأمین نیاز‌های تحصیلی دانش‌آموزان گام بردارند.

امیری با اشاره به اینکه اجرای دقیق و امینانه نیت واقفان از رسالت‌های مهم اداره اوقاف است، بیان کرد: با توجه به مشکلات و نیازهای جامعه باید نیت واقف به سمت این نیازها هدایت شود.

وی با تصریح اینکه طرح مهر تحصیلی از جمله برنامه‌های خیرخواهانه در راستای تأمین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مستعد است، یادآور شد: نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ وقف امری ضروری برای ارتقای فرهنگ، معنویت و رفع نیازهای جامعه است که در کنار حفظ و احیای موقوفات باید در زمینه ایجاد وقف‌های جدید اقدام شود.

امیری اظهار کرد: از اقدامات مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح مهر تحصیلی، ایجاد حساب‌های بانکی به‌منظور تسهیل در جذب مشارکت‌های مردمی در این طرح است. در همین راستا، شماره حساب اختصاصی ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۳۴۲۸ برای کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده تا خیران بتوانند به‌راحتی، مبلغ مورد نظر برای مشارکت در طرح «مهر تحصیلی» را واریز کنند.

 با همت اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته، 1600 بسته مهر تحصیلی حاوی کیف، دفتر، لوازم التحریر و دیگر ملزومات درسی و به ارزش 3 میلیارد و 200 میلیون ریال در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

انتهای پیام
captcha