دولت به جوانان و نخبگان در عرصه مدیریت میدان دهد
کد خبر: 3993863
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

دولت به جوانان و نخبگان در عرصه مدیریت میدان دهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: دولت باید به جوانان و نخبگان در عرصه مدیریت میدان دهد به طوری که بتوانند از علم، فناوری، ابتکار و خلاقیت آنها در سطوح مدیریتی بالا بهره‌مند شوند.

دولت به جوانان و نخبگان در عرصه مدیریت میدان دهدعزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه استفاده از جوانان و نخبگان برای مدیریت کشور یک ضرورت است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در این راستا فرمایشاتی دارند که باید به آنها عمل کرد در واقع باید عرصه مدیریتی را برای جوانان مهیا کرد تا در سطوح پایین مدیریتی آماده ورود به سطوح بالای مدیریتی کشور شوند.

وی تأکید کرد: دولت باید به جوانان و نخبگان در عرصه مدیریت میدان دهد به طوری که بتوانند از علم، فناوری، ابتکار و خلاقیت آنها در سطوح مدیریتی بالا بهره مند شوند.

جوانپور یادآور شد: البته در دولت‌های گذشته با وجود بیان این نکات باوری به نخبگان و جوانان در میدان عمل وجود نداشت و به هیچ عنوان عرصه باز نشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کابینه گذشته سن بالایی داشت و از نخبگان نیز به خوبی استفاده نشد در حالی که جوانان خوشفکری وجود دارد که می‌توانند موجب پویایی و نشاط کشور در زمینه‌های مختلف شوند.

وی یادآور شد: دولت باید مسایل خود را به آموزش عالی ارجاع دهد و از آنها در حل مسئله کمک بخواهد در واقع مسئولان به دانشگاه‌ها نگرش محض آموزش محوری نداشته باشند بلکه از نخبگان دانشگاهی در حل مسائل اقتصادی و مدیریتی کشور کمک بگیرند.

جوانپور افزود: اکنون شرایط به گونه‌ای شده که نخبگان تنها برای دانشگاه پرورش می‌یابند در حالی که دانشگاه می‌تواند برای رفع مشکلات جامعه راهکار ارایه دهد.

انتهای پیام
captcha