بهره‌مندی از ظرفیت موقوفه‌های چهارمحال‌وبختیاری برای سرمایه‌گذاری
کد خبر: 3994155
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تأکید کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت موقوفه‌های چهارمحال‌وبختیاری برای سرمایه‌گذاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه موقوفات استان ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش کشاورزی دارند، گفت: در همین خصوص، اداره اوقاف برای حمایت از طرح‌های نوین و کشت‌های کم آب اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال‌وبختیاری، نهم شهریورماه در حاشیه بازدید از طرح کاشت و پرورش گیاهان دارویی شهرستان بروجن و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات این شهرستان به خبرنگاران گفت: طرح کاشت و پرورش گیاهان دارویی شهرستان بروجن با مشارکت مجموعه دانش‌بنیان در اراضی تازه آزاده شده موقوفه حاج سلیمان شهر بروجن در حال بررسی است؛ احیا و بهره‌وری موقوفات مهم‌ترین رویکرد اوقاف است و در راستای اجرای پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری موقوفات استان، مجموعه دانش‌بنیان و اوقاف می‌توانند همکاری گسترده‌ای در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا، نشستی با مجموعه نخبگان و طراحان کاشت گیاهان دارویی که بهره‌وری بیشتر از مزارع مستعد کشاورزی با رویکرد آبیاری نوین را در دستور کار خود داده‌اند، برگزار شد. همچنین، آزادسازی 27 هکتار از اراضی موقوفه حاج سلیمان یکی از دیگر اقدامات اوقاف بوده است که سرمایه‌گذاری در این موقوفات به توسعه و درآمدزایی در راستای نیت واقف می‌انجامد.

امیری با بیان اینکه موقوفات چهارمحال‌وبختیاری ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش کشاورزی دارند، افزود: در همین خصوص، اداره اوقاف برای حمایت از طرح‌های نوین و کشت‌های کم آب اعلام آمادگی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری بیان کرد: با رویکرد جدید سازمان اوقاف و تغییر این رویکرد از نظام اجاره‌داری صرف به سمت مشارکت، سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های تخصصی و دانش‌بنیان، امیدواریم بتوانیم با کمک دستگاه‌های مرتبط و با حمایت اوقاف شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، که از مزیت‌های نسبی استان است، ایجاد کنیم.

امیری در پایان گفت: سرمایه‌گذاران، پیمانکاران بخش خصوصی و علاقه‌مندان به مشارکت و سرمایه‌گذاری در مجموعه طرح‌های موقوفات استان چهارمحال‌وبختیاری، برای اطلاع دقیق از جزئیات پروژه‌ها و نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت می‌توانند در شهرستان‌ها به ادارات اوقاف و در مرکز استان به معاونت بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha