130 همدانی در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف به رقابت می‌پردازند
کد خبر: 3994263
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

130 همدانی در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف به رقابت می‌پردازند

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه 130 نفر در مرحله شهرستانی چهل‎وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه حائز رتبه شده و به مرحله استانی راه یافتند، گفت: مرحله استانی این مسابقات جمعه، 12 شهریورماه برگزار می‎شود.

راهیابی 130 نفر به مرحله استانی مسابقات قرآنمجتبی جمالی، رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری چهل‎وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در مرحله استانی خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در روز جمعه، 12 شهریورماه در محل آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه داوری این مرحله از مسابقات را 10 داور برعهده دارند که سه نفر از آنان از داوران بین‌المللی هستند، یادآور شد: مرحله شهرستانی مسابقات با حضور 320 شرکت‌کننده از 18 تیر تا 14 مرداد برگزار شد.

جمالی یادآور شد: ثبت‌نام چهل‎وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 13 اردیبهشت آغاز شده بود که آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال می‌توانستند برای ثبت‌نام تا ۱۳ خردادماه به مدت یک ماه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه شمار شرکت‌کنندگان در این دور از مسابقات افزایش 40 درصدی داشته است، افزود: سال گذشته اولین باری بود که ثبت‎نام به صورت مجازی و سامانه‌ای انجام می‌شد؛ از این‎رو بسیاری از افراد اطلاع نداشتند، اما امسال با تبلیغات گسترده فعالان قرآنی از ثبت‌نام مسابقات مطلع و شاهد افزایش شمار شرکت‎کنندگان بودیم.

جمالی بیان کرد: این دور از مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن کریم، تواشیح، اذان، دعاخوانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha